Обсъждат нова наредба за контрола в "синя зона"
Въпреки че в София действа европейската практика за обозначаване на паркоместата за хора със затруднено придвижване, наличните често са заети неправомерно от хора, които използват непочтено т. нар. "синьо картонче". Преференциалното паркиране може да се извършва по два начина - в синя или зелена зона, тоест паркиране със синя карта, което е с продължителност четири часа, или чрез паркиране на лично паркомясто по местоживеене. При неспазването на правилата се налагат санкции - вдигане с паяк, съставяне на акт или глоба в размер от 200 до 500 лева.
Кампания "Не увреждай правилата" цели да повиши обществената загриженост и да накара хората да започнат да спазват действащите правила, обясни по БНР Капка Панайотова, изпълнителен директор на Центъра за независим живот:
Колата не е лукс за хората с увреждания, а инструмент за тяхната активност, за тяхното живеене. Тази активност много често би била невъзможна, ако човек няма автомобил, с който да се придвижи. Ако всички сини места в синя и зелена зона бяха реално заети от хора с увреждания, нямаше да има безработица при хората с увреждания, което означава, че много по-голям процент от автомобилите, които са паркирани на тези места, не се ползват от хора с увреждания. Те продължават да си седят затворени, безработни вкъщи. За подобряване на контрола в "сините зони" Столична община и Центъра за градска мобилност обсъждат създаването на нова наредба, свързана с правата за паркиране.
Моля, подкрепете ни.