1|
5595
|23.10.2016
НОВИНИ
ЕК не е одобрявала новото трасе на ”Струма” през Кресна
Движението в посока София-Кулата ще минава по сегашния път, а в обратната ще се строи източен обход. Брюксел не е одобрявал алтернативния вариант на магистрала ”Струма” през Кресненското дефиле. Лансираното от управляващите ново трасе трябва да замени проекта за дълъг тунел. Това обявиха от Коалиция ”Да спасим Кресненското дефиле”.
Става дума за вариант, който беше представен наскоро от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и строителния бранш. Според него трафикът ще преминава през дефилето в двете посоки по различни трасета. Едното от тях ще е върху сегашния двулентов път, а в другата посока движението ще е извън пролома. На 20 октомври Главна дирекция "Регионална политика" на Европейската комисия е изпратила писмо до Българското дружество за защита на птиците, което е част от обединението, съобщават зелените. В документа ЕК е посъветвала българското правителство в доклада по ОВОС на лот 3.2 на автомагистрала "Струма" "всички възможни алтернативни решения, които отговарят на целите на проекта, да са надлежно проучени", както и че това е отговорност на правителството, пише още "Сега".
Според информацията на зелените, получена от Брюксел, ЕК не може да одобрява и да дава предварително съгласие за алтернативи, проучени или предпочитани от държава членка за проект, съфинансиран от ЕС. Проектите се оценяват от Комисията, след като са били представени за одобрение в рамките на разпоредбите на общия регламент по европейските програми, сочи информацията на коалицията. Затова оттам смятат, че така се опровергава твърдението на АПИ за постигнато съгласие между експертите в София и в Брюксел за алтернативата. Трасето с дългия тунел е одобрено при предишното кандидатстване за европари за магистралата преди 8 години.
Според информацията на зелените, получена от Брюксел, ЕК не може да одобрява и да дава предварително съгласие за алтернативи, проучени или предпочитани от държава членка за проект, съфинансиран от ЕС. Проектите се оценяват от Комисията, след като са били представени за одобрение в рамките на разпоредбите на общия регламент по европейските програми, сочи информацията на коалицията. Затова оттам смятат, че така се опровергава твърдението на АПИ за постигнато съгласие между експертите в София и в Брюксел за алтернативата. Трасето с дългия тунел е одобрено при предишното кандидатстване за европари за магистралата преди 8 години.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads