Реклама / Ads

1| 5207 |13.05.2010 НОВИНИ

Парламентът спретна комисия за "Държавен вестник"

.
Депутатите от ГЕРБ най-после склониха да бъде създадена Временна комисия, която да изясни обстоятелствата около скандална поправка в Закона за наркотичните вещества и перкурсорите, либерализираща рекламата на продукти с изображения на наркотици върху опаковката си.

След почти месец и половина дебати и два неуспешни опита на БСП да прокара предложението си, за по-малко от 10 минути днес, без никакъв дебат, със 170 гласа „за” и 6 „против”  бе набързо съставена комисията и уточнен скора, в който ще може да работи - 1 месец.

Иизвестни пререкания се появиха по персоналния състав на комисията, предизвикани от депутатите от разпадналата се група на РЗС. Те не приеха, че предложеният за член като представител на независимите – Димитър Чукарски, вторият отцепник от РЗС, е по-независим от тях и настояха в комисията да бъде включена Бисерка Петрова. Със 130 на 29 гласа предложението бе отхвърлено.

Председател на новата Временна комисия е Румен Иванов от ГЕРБ, зам.-председател е Мая Манолова от „Коалиция за България” и членове Четин Казак от ДПС, Петър Хлебаров от о”Атака”, Ваньо Шарков – Синя коалиция и Димитър Чукарски, независим.

Те ще трябва да изяснят защо се стигна до скандални поправки в Закона за наркотичните вещества и перкурсорите, публикувани в два поредни броя на „Държавен вестник”, както и кой носи вина за това.

Според социалистите публикацията в „Държавен вестник” е грубо нарушение на Конституцията, на Правилника на Народното събрание, фалшификация и манипулация. Левите настояват, че скандалната поправка е „лобистки текст, който допуска скритата реклама на наркотични вещества върху други стоки”. В края на март те извадиха дори трети текст на скандалната поправка, гласуван в пленарна зала. Третият вариант бил изчетен от зам.-председателя на Здравната комисия Пламен Цеков, когото червените обвиняват, че ги е подвел.

Текстът на чл. 90, т. 30, одобрен с указ на президента и обнародван на 19 март в “Държавен вестник”:
Непряка реклама е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва име и/изображение, представляващо или наподобяващо наркотично вещество за реклама върху стоки и рекламни продукти.

Поправката, публикувана на 23 март в “Държавен вестник”:
Непряка реклама е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва наименование на посочено в закона наркотично вещество.

Третият текст, който е изчетен при окончателното приемане на закона в пленарна зала от зам.-председателя на Здравната комисия Пламен Цеков:

Непряка реклама е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва наименование на посочено в закона наркотично вещество за реклама върху стока и рекламни продукти.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 3| 4452 |28.04.2010 Парламентът отряза 450 млн. лв. за НЗОК . 13| 4436 |28.04.2010 Парламентът остави пепелниците в заведенията . 0| 4164 |22.04.2010 Парламентът уволни шефката на здравната каса . 0| 4374 |17.04.2010 Парламентът отваря врати за граждани

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ