Разходите били големи: София остава без нощен градски транспорт до октомври
„С пускането в експлоатация на нощните автобусни линии ще се генерира голямо разходно перо поради ниската натовареност и предвид още действащите противоепидемични мерки, а това ще натовари допълнително не доброто финансово състояние на столичния градски транспорт, който сериозно пострада заради намалелия пътникопоток, вследствие на COVID-19“, обясниха решението си от Столичния общински съвет, цитирани от БНТ.
Вече е сформиран комитет за наблюдение, който ще анализира предоставените на Центъра за градска мобилност данни от мониторинга на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в столичния градски транспорт. Това решиха общинските съветници на днешното заседание на местния парламент. Новата тикет системата започна да работи през май, а очакваните резултати от въвеждането и успешната ѝ експлоатация следва да бъдат обект на проучване от страна на Столичния общински съвет и Столична община.
Целта на комитета за наблюдение, който се създава, е да разгледа предложенията за промени в тарифната политика (за време или за разстояние да се заплаща пътуване в обществения транспорт), да разреши противоречията, да приеме общи стратегически насоки, които да доведат до:
Икономически ефект за потребителите – икономии на време за пътуване, оптимизиране на разходите и повишаване на интереса към обществения транспорт.
Превозните документи трябва да осигуряват баланс между качество на услугата и цена.
Устойчиво развитие на градския транспорт.
Читатели на Фрог обаче ни алармираха и за нередовен дневен градски транспорт. „Нормално ли е в 21 век в европейска столица да чакаш 52 минути трамвай, и то в интервала 19:30-20:00 часа“, питат те.
Моля, подкрепете ни.