24|
8736
|15.01.2015
НОВИНИ
Е. Сугарев за Фрог: Скандалът КТБ - показателен за свободата на медиите ни

Като се вземе предвид, че сме на 100-тно място по свобода на медиите, очевидно свободата не съществува много успешно в България. Причината за това е, разбира се, натискът, който се упражнява от рекламодатели и политици върху медиите, коментира пред Фрог нюз поетът и журналист Едвин Сугарев. Съществува от друга страна натиск, който се осъществява от страна на редакторите и собствениците на тези медии в услуга на определени политици и бизнесмени, от които зависи тяхното излизане.
Не трябва да се забравя и факторът на автоцензурата, който също е важен. Много от журналистите просто знаят за какво не трябва да се пише и не го правят. Начинът, по който реагира журналистическата гилдия по гигантския скандал КТБ, е достатъчно показателен в това отношение.
Предложението на премиера Бойко Борисов за създаване на закон за осветляване на собствеността върху медиите, мисля че е оправдано. Би било добре, ако се случи. От доста отдавна се говори за това, че собствеността на медиите е непрозрачна, но не съм видял досега някой да предприеме реални стъпки в това отношение. Да се надяваме, че това желание за реформи в тази област ще оцелее пред всичките предизвикателства и съпротиви, които ще срещне. Собствеността на медиите трябва да бъде абсолютно прозрачна, категоричен бе Едвин Сугарев.
Може да се поучим не само от опита на френските медии в тази сфера, но и изобщо от опита в цяла цивилизована Европа. Нашето отношение към медиите очевидно е доста по-различно, като се изключи, разбира се, Гърция, в която положението е горе-долу същото, заяви Сугарев.
Предложението на премиера Бойко Борисов за създаване на закон за осветляване на собствеността върху медиите, мисля че е оправдано. Би било добре, ако се случи. От доста отдавна се говори за това, че собствеността на медиите е непрозрачна, но не съм видял досега някой да предприеме реални стъпки в това отношение. Да се надяваме, че това желание за реформи в тази област ще оцелее пред всичките предизвикателства и съпротиви, които ще срещне. Собствеността на медиите трябва да бъде абсолютно прозрачна, категоричен бе Едвин Сугарев.
Може да се поучим не само от опита на френските медии в тази сфера, но и изобщо от опита в цяла цивилизована Европа. Нашето отношение към медиите очевидно е доста по-различно, като се изключи, разбира се, Гърция, в която положението е горе-долу същото, заяви Сугарев.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads