Таксиджии: Не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари
За минимални цени обаче трябва да има решение на Общинския съвет, който се събира на последно заседание за годината днес, но подобна точка не фигурира в дневния му ред. Според таксиметрови шофьори по този начин общината не си изпълнява задълженията, вменени по закон, а договорката за минимални тарифи от 1 лв. дневна и 1,14 – нощна, била обща за целия бранш.
На въпрос дaли това не е скъпо, шофьорите отговарят, че е „скъпо е за човек, който мисли себе си за евтин”. „Искаме средноевропейски цени, стандартът да бъде по-висок, автопаркът е на добро ниво, но обслужването не е на добро ниво, защото за това не се дава възможност при сега съществуващите тарифи”, е част от аргументацията на таксиджиите, отбелязва БТВ.
„Статистиката показва, че градове в Европа, които имат плътност на населението като София, обикновено цената на километър е 80 – 90% от тази от еднократния билет за градския транспорт”, посочи друг от участниците на протеста днес. По думите му с настоящите тарифи няма как шофьорите да си купят нови коли, след като изтече лицензията им, която е ограничена от 15-годишен срок.
„На клиентите не им е добре, но това не е градски транспорт – не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари. Това е транспорт, който е за хора с възможности. Има градски транспорт, който е субсидиран от държавата и общината, който е на 1,60 лв. Щом е така, да направят единна цена за София и да ни субсидират за километър превоз. Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари”, посочи друг от участниците в днешния протест.
Моля, подкрепете ни.