19|
6915
|20.08.2012
НОВИНИ
Центърът на София-безплатен паркинг? Не!
Промяна в наредбата ще има, категорична е общинска съветничка от ГЕРБ. На среща днес проблемът ще обсъдят председателят на Столичния общински съвет и представители на Гражданско движение „Днес" и на Фейсбук групата "Не на данък паркинг за живущите в зоните с платено паркиране".
Улиците са за всички, те не трябва да бъдат ползвани като безплатен паркинг, обяви по БТВ общинският съветник от ГЕРБ Валя Чилова преди поредните преговори за новите правила за платено паркиране в центъра на София. Според нея, ако живеещите в центъра не плащат нищо, за да паркират около домовете си, каквито са техните искания, това щяло да е дискриминация спрямо живеещите в останалите квартали, които ще трябва да плащат, за да паркират в центъра.
Чилова беше категорична, че промяна в наредбата ще има, а целта е столичани да живеят в по-малко задръстване и в повече пространство, по-чист град, както и да се използва по-често обществения транспорт. Живеещите в центъра ще паркират с преференции - освен собствениците, това ще се отнася за всички роднини по права линия.
Не трябва да плащам за това, че живея, където и да е, каза един от протестиращите музикантът Иван Лечев.
Според Движение „Днес” проблемът с паркирането в центъра на София може да се реши с регулация на трафика, което ще намали и замърсяването на въздуха. От движението искат да бъде изготвена изцяло нова наредба. Според тях сегашният вариант е антисоциален, защото противопоставя хората, които живеят в центъра и тези в крайните квартали.
Недоволството на софиянци събра 23 000 подписа срещу новите правила за паркиране. В Софийския административен съд е внесен и иск за отмяна на Наредбата за движението в Столична община.
По света: Спирането по улиците във Виена струва 4 лева на час. Може да се спира максимум за два часа, а в идеалния център - до час и половина.
Живеещите в рамките на виенската синя зона плащат 340 лева на година за автомобил. Заедно с таксата за обработка на молбата паркирането за живеещите в австрийската столица струва около 370 лева. Това е около два пъти и половина повече от готвената в София такса, но три пъти по-висок е и стандарта на живот в Австрия, ако сравним брутния продукт на двете страни.
В центъра на Рим има пълна забрана за влизане на автомобили. За влизане в центъра на Лондон се плаща 25 лева + от 8 до 10 лева на час за паркиране. Така влизане за два - три часа в центъра на британската столица струва около 50 лева само за такси и паркиране. Почти невъзможно и неприлично скъпо е да се паркира в центъра на Барселона, Амстердам, Копенхаген. На изток в столицата на Хърватия, Загреб се плаща 2, 60 лева на час за паркиране в централната част на града, а максималното време за спиране е 2 часа. Живеещите в центъра на Загреб плащат 320 лева на година за да паркират пред домовете си, спрямо 150 за софиянци. Дори отнесено към 30% по-високите доходи в Хърватия, жителите на Загреб отново плащат повече в сравнение с готвената такса за българите. Дори в по-малки градове, например унгарския Сегед, централните зони са достъпни само до два часа на ден срещу 3 и 50 лева на час. В една европейска столица цените за паркиране в центъра вече ще са по-ниски от тези в София. Такава привилегия имат само в Букурещ. Там живеещите в центъра плащат едва 35 лева на година за да паркират пред дома си. Но в Букурещ се плаща и за автомобилите на живеещите извън централните зони.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads