Услугите на българските онлайн търговци са най-търсени у нас
"На второ място се нареждат китайските сайтове, но там по-скоро става дума за обем пратки, не толкова за цифровото изражение, защото хората купуват от Китай евтини неща. Можеш да си купиш калъф за телефон за 99 цента, който в България например се продава за 24 лева“. Следват европейските сайтове, четвъртото място като дял на чуждестранните доставчици заемат американските", обясни Ванчев.
Експертът уточни, че т. нар. "търговска война" или митата, които ЕС наложи върху американски стоки, влияят изключително слабо.
„Те влияят предимно на стоките, които хората си купуват на промоция, защото касаят масови потребителски стоки. ЕС много внимателно наложи мита. Минус за европейския потребител е да купува стоки, които са му необходими и няма друга алтернатива, освен американските компании. В същото време, ако се наложат мита на американски компании за продукти, за които има алтернатива от европейски компании, европейските компании печелят“, каза Петър Ванчев.
Европейският стандарт за отговор на запитване от клиент при онлайн пазаруване е между 48 и 72 часа, а самата доставка отнема между седмица и две. Българските потребители обаче са свикнали бързо да им връщат отговор на запитването и също така бързо да получават поръчаната стока, допълва Петър Ванчев.
Моля, подкрепете ни.