50|
13229
|12.03.2011
НАРОДЕН ГЛАС
Шоуто на Иван и Андрей замяза на селски нужник
Борбата за рейтинги превръща телевизиите в публична тоалетна, в която някой е откраднал вратите, но посетителите есхибиционистично не се отказват да ползват. Да алармираме правозащитниците: „Шоуто на Иван и Андрей” задълбочава демографската криза!
Не е измислена адекватна защита от екранната простотия. По цял свят тщеславието е мощна движеща сила, от чията мазна пяна периодично изплуват медийни чудовища, удивителни пенкилери, които имат мнение за всичко и всички, кресливо натрапват неграмотни заключения със самочувствието на всезнаещи и в крайна сметка никой не помни кои са тези личности, в какво са толкова успели, че да заслужават вниманието на милиони зрители. Известни са с това, че са известни.
Където гражданското общество си е извоювало правото да следи кой влиза в къщи през екрана, тези личности са натикани, където им е мястото – в късните шоупрограми, сред второразрядни актьори, начинаещи порно звезди и между реклами на презервативи, хапчета за полово всемогъщество и мазохистични уреди за удължаване на пениси.
У нас това се нарича „елит”
Странни птици с неяснен прозход, бизнес и социален статус обикалят от парти на парти, от телевизия на телевизия и ни убеждават, че тяхното е норма, а ние, останалите сме извратеняци.
Ние, които не желаем да слушаме за хорските вибратори и анални мечти в 22:30 вечерта. Ние, които старомодно мечетаем за любов и интимност и имаме наглостта да вярваме, че свирките са преди всичко нещо, с което музикантите от филхармонията си вадят хляба, а не валута, с която се плаща за светкавична кариера или корица на списание.
Очакванията към българския телевизионен продукт и без друго не са големи. С трици маймуни не се ловят, а малък рекламен пазар като българския няма как да генерира милионни бюджети за качествена продукция. Но и всяка мярка отдавна е премината!
„Намерили село без кучета, та тръгнали без тояга!”
- това идеално приляга на снощния брой на „Шоуто на Иван и Андрей”. От тях двамата не се очаква прилично поведение, нито особена мъдрост, но поне малко далновидност можеха да проявят при избора на гости.
Ясно, че войната за рейтинги е по-остра от всякога и ясно, че кризата смали рекламните бюджети почти тройно. Но като събереш един кокошарник гласовити женоря без задръжки и им дадеш теми, като "Къде бъркат мъжете в секса?” и „Защо на жените толкова често им се налага да симулират оргазъм?” може да стане страшно... А ако им позволиш да говорят и каквото поискат, вероятността да предизвикаш позиви за повръщане у половината си публика става твърде голяма. Не че някой очаква повече от Руслана Попова или Диди Дрингова, още по-малко от Светлана Василева, те толкова си могат... Но се очаква поне продуцентите да се сетят, че на същото диванче утре ще поискат да настанят и някой с по-приемлива морална и етична хигиена. Кой луд ще се съгласи така да си рискува имиджа и кариерата?
Кой ще иска да влезе в тоалетна, в която някой е откраднал вратите, колкото и голяма да му е нуждата?
Ясно, че опростачването и чалгаризацията свършиха, каквото можаха в тая държава. На някои места по света да си агресивен мистификатор, който просто говори по-високо от другите е печеливша стратегия. В България този тип медийно поведение очевидно е атрактивно. И да, сексът продава, ама зависи кой какво нарича секс...
Един Facebook коментатор твърди, че „...след едно такова предаване загубата на либидо за месеци напред на най-нормалната човешка реакция”. „Ежедневно, 7 дни в седмицата, тия хора – опосуми, гости-олигофрени, проститутки, борещи се за слава и клиентела, - се появяват отнякъде... Идват ми вече в повече, много в повече!”, пише друг. „Гледах го, защото не можех да повярвам на очите си..:)) , а те май загатнаха, че ще го правят периодично... е и без това ме губят като зрител”, зарича се трети. „Коя е тази Руслана, коя е Дрингова? Некви кифли за жалост.... Голяма Уста ли? Срамувам се заради тях, нямам думи. Май само Иванчо и Андрейчо си ги канят още от бТВ. Смешки...”, пише момиче от София. „Когато тези двамата се появят на екрана, веднага сменям канала и гълтам дистанционното за да не стане грешка и пак да ги пусна в къщи”, обяснява софийски адвокат.
„Жалко, заради тях вече не гледам Нова”, обобщава настроенията млада дама от Варна. Т.е., според побликата няма значение кое предизвиква еректилната дисфункция - водещите или гостите, - това шоу определено не работи за преодоляване на демографската криза! Ако идеята е била чрез откровен разговор за секс да настроят петъчната аудитория за по-палави упражнения, ефектът е обратен. А може пък хората да не намират за секси, онова, което се видя, след като паднаха „дрешките” при снощния душевен стрийптийз... Дано! Телевизията е магия, казват. Може, ама някой друг път... Телевизията се превръща в проститутка, която предоставя ефира на който си плаща или който носи повече приходи от реклама. Особено в праймтайма, т.е. в онези няколко часа всяка вечер, в които милиони зрители сядат в къщи пред екрана и се оставят доброволно да бъдат облъчвани с новинарски емисии, сапунки и рекламни послания.
Особено рекламни послания!
Защото това е храната, с която телевизията се храни, това е горивото, което продуцентите наливат в хилядите формати за телевизионно забавление. Целта е простичка – да задържиш максимално много зрители на твоя канал, да гледат твоето шоу/филм/рубрика, защото колкото повече внимание привличаш, толкова повече рекламодатели ще те обичат и ще ти сипват в паничката все по вкусни мръвки.
Изпростяването е неизбежно, алармираха още преди 40 години американските социолози, първи в света станали свидетели на упадъка на масовата култура, отровена от малоумна реклама и програми, предназначени да забавляват не дотам образованото и не дотам цивилизовано мнозинство. Разбира се, нито една култура по света не се състои само и единствено от елит, нито една държава не може да осигури еднакво образование за всичките си жители, не може да накара всеки социален парий да се нуждае от изкуство. Не е и нужно, но някои поне опитват.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads