0|
4269
|28.12.2016
СВЯТ
Открити са и трите черни кутии на падналия руски Ту-154
Трите черни кутии на катастрофиралия руски самолет Ту-154 са били открити при издирвателната операция в Черно море край Сочи. Досега руското военно министерство, на което принадлежи разбилия се самолет, бе потвърдило за намирането само на едната кутия, записваща параметрите на полета. Тя вече е предадена за дешифриране в научноизследователски институт на министерството.
Спасителите са започнали изваждането от морското дъно на другите две кутии, разположени в задната част на самолета, съобщи агенция "Интерфакс", която цитира източник от оперативния щаб.
"Записващите устройства са положени в защитен корпус, който позволява запазването на съдържащите се в тях данни в продължение на 36 часа. Това е гарантирано време в случай на тяхна механична повреда. През това време морската вода не е страшна за тях", е уточнил източникът.
Самолетът падна в акваторията на Черно море на няколко километра от брега край Сочи. Загинаха всичките 92-ма души на борда.
Според руските следователи самолетът е имал проблем със задкрилките на самолета, които регулират подемната му сила.
Неназован източник от разследването казал, че според предварителния анализ на данните от параметричната черна кутия, задкрилките на двете крила отказали и не работели в синхрон.
Това попречило на самолета на развие достатъчна скорост и подемна сила и той паднал в морето, разбивайки се при сблъсъка с водата.
В онлайн медията Лайф.ру бе публикуван разговор, за който се твърди, че е от пилотската кабина на самолета. Единият пилот вика на другия, че има проблем със задкрилките, а след това се чува вик: "Командире, падаме!".
Този технически проблем може да постави въпроса за бъдещето на оставащите в експлоатация самолети Ту-154, които все още се използват от руските министерства, но не и от големите руски авиокомпании.
Междувременно Русия преустанови полетите на самолети Ту-154, докато се установи каква е причината за катастрофата край Сочи.
Последната голяма катастрофа с Ту-154 бе през 2010 г., когато полски правителствен самолет с тогавашния президент Лех Качински и десетки хора от полския политически елит се разби край руския град Смоленск, при което загинаха всички на борда.
"Записващите устройства са положени в защитен корпус, който позволява запазването на съдържащите се в тях данни в продължение на 36 часа. Това е гарантирано време в случай на тяхна механична повреда. През това време морската вода не е страшна за тях", е уточнил източникът.
Самолетът падна в акваторията на Черно море на няколко километра от брега край Сочи. Загинаха всичките 92-ма души на борда.
Според руските следователи самолетът е имал проблем със задкрилките на самолета, които регулират подемната му сила.
Неназован източник от разследването казал, че според предварителния анализ на данните от параметричната черна кутия, задкрилките на двете крила отказали и не работели в синхрон.
Това попречило на самолета на развие достатъчна скорост и подемна сила и той паднал в морето, разбивайки се при сблъсъка с водата.
В онлайн медията Лайф.ру бе публикуван разговор, за който се твърди, че е от пилотската кабина на самолета. Единият пилот вика на другия, че има проблем със задкрилките, а след това се чува вик: "Командире, падаме!".
Този технически проблем може да постави въпроса за бъдещето на оставащите в експлоатация самолети Ту-154, които все още се използват от руските министерства, но не и от големите руски авиокомпании.
Междувременно Русия преустанови полетите на самолети Ту-154, докато се установи каква е причината за катастрофата край Сочи.
Последната голяма катастрофа с Ту-154 бе през 2010 г., когато полски правителствен самолет с тогавашния президент Лех Качински и десетки хора от полския политически елит се разби край руския град Смоленск, при което загинаха всички на борда.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads