20 453 жалби има в КЗП миналата година
„Най-често сме търсени за проблеми с телекомуникациите и телекомуникационните технологии”, допълни Маргаритов. По думите му комисията има много важни пробиви през изминалата година. Един от примерите е, че ако търговецът изиска от потребител да заплати дадена услуга, въпреки че тя е оспорвана, потребителят не трябва да я плаща.
„Това е доста важно и точно такъв тип проблеми, с които се сблъскват потребителите, ще продължим да изчистваме и ние, и омбудсманът Мая Манолова”, допълни Маргаритов.
По думите му е много важно всички органи да работят заедно, за да не попадат опасни продукти на пазара. Комисията за закрила на потребителите си сътрудничи с Агенция „Митници”, които подават сигнали за негодна или опасна стока. Целта е тя да бъде спяна, проверена и евентуално върната още преди да стигне до потребителите.
„На уебсайта на комисията има специален раздел с информация за всичко, за което сме се произнесли на българския пазар и за което сме били уведомени”, допълни Маргаритов.
Председателят на Комисията за защита на потребителите показа в студиото на bTV продукти, които се разпространяват на пазара, но могат да бъдат опасни за здравето или живота на потребителите.
Моля, подкрепете ни.