2|
6507
|24.02.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
България в криза - атрактивно място за аутсорсинг
Кризата превръща България в още по-привлекателна аутсорсинг* дестинация. Това показват наблюденията на Call Point New Europe, който представи страната ни на най-голямото аутсорсинг изложение в света.
Несигурните икономически условия накараха много западни компании да реорганизират и оптимизират дейността си като използват услугите на външни кол центрове от Източна Европа, обясняват от Call Point.
През последните 2 години компаниите започнаха да водят по-засилена комуникация със своите клиенти. За да ги задържат и привлекат нови, те търсят различни по-ефективни канали за връзка с тях.
С най-голям интерес да реализират бизнеса си в България са онлайн търговците, отчитат от компанията.
„Желанието им да изнесат дейността си у нас не е изненада, тъй като страната ни предлага най-добрите условия за аутсорсинг в Европа, коментира Филип Угринов, изпълнителен директор на Call Point New Europe.
Той цитира данни за над 20% годишен ръст на създадените работни места в Източна Европа за 2009 спрямо 2008 г. Според него компаниите от бранша в България и региона имат добра възможност да спечелят на глобално ниво сериозни договори за услуги. Дали ще успеят да го направят, зависи от това доколко са в крак с най-новите технологични въведения, както и с тенденциите на комуникация между компаниите и техните клиенти.
Електронната търговия бележи годишен ръст в Европа от над 10%, а у нас тази дейност тепърва започва да се развива. Интернет търговията изисква да бъдат обслужвани клиенти от цял свят на 10 - 15 езика, а кол центровете дават възможност това да се прави от едно място при намалени разходи. След проведените срещи на изложението в Берлин Call Point New Europe започва работа с два нови клиента от този бранш в Германия.
Най-мащабното аутсорсинг изложение в света CallCenterWorld Berlin се проведе от 8-и до 11-и февруари тази година. 12-тото издание на събитието събра над 7.5 хиляди посетители и близо 250 изложители.
Call Point New Europe е една от най-големите компании в аутсорсинг индустрията в Източна Европа. В момента в кол центъра работят 550 специалисти в 3 офиса в София, Пловдив и Букурещ.Това е единствената българска аутсорсинг компания, която развива дейност и в Румъния. 95% от фирмите, които ползват услугите на Call Point , са от Западна Европа. Те се обслужват на повече от 16 езика. Компанията е създадена през 2004 година и специализира в 4 направления: пътуване и свободно време; търговия на дребно и онлайн търговия; финансови услуги; телекомуникации.
аутсорсинг* - износ на произвоство (от английското outsourcing, което е съкращение от Outside Resource Using), концепция за взимане на вътрешни функции на дадена компания и предоставянето им за изпълнение от външна компания.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads