0|
6232
|08.07.2014
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Как българските инвестиционни посредници се класират в социалните мрежи
Социалните мрежи постепенно се превърнаха от екзотика в мощно оръжие, както за бизнеса, така и за потребителите. Властва „интернет демокрацията", в която всеки клиент може да сподели впечатленията си от даден продукт или услуга, и не е изключение гласовете в мрежата да решат успеха или погрома на дадена фирма.
А как стои въпросът в областта на финансовите услуги? Дълго обвиняваха банките и могъщите застрахователи, че закъсняват да се възползват от отворилите се нови технологични възможности - или да се предпазят от рисковете.
При българските инвестиционни посредници обаче подобна критика би била безпочвена. Всички те разполагат с внимателно поддържани уеб портали, в които повече или по-малко редовно публикуват новини и анализи, както и полезна информация за българските и международни капиталови пазари. Кои обаче са лидерите и кои - аутсайдерите в този нов поход към социалните мрежи?
Да се посъветваме с най-обективното в случая огледало - Фейсбук. Какви са резултатите? На дъното на класацията се нарежда престижният посредник Benchmark Finance, с 1142 „харесвания". Малко по-напред е друг доказал се играч от сектора - Елана Трейдинг, с 1657 души, гласували за него. Булброкерс водят с близо двойно по-силен резултат от 2359, а Карол се гордеят с 8390 „likes".
Сред най-харесваните в мрежата е платформата за търговия с валути, злато, петрол и акции trader.bg, с 27 000 почитателя. Далеч над конкурентите обаче изпъква инвестиционният посредник Глобал Маркетс. Страницата им във Фейсбук е харесана от над 40 600 души, а Global Markets Club и Global Markets Analysis - от по над 6000 посетителя. Финансовата фирма получава благоприятни оценки от най-разнообразни представители на обществото - от студенти до академици, през предприемачи и млади професионалисти, реализирали се у нас или в чужбина. Донякъде популярността на посредника се дължи на присъствието му в много европейски държави.
Глобал Маркетс е единственият български посредник с общоевропейско присъствие, като уеб страницата му заедно с цялата клиентска документация е преведена на 10 езика. Двете най-популярни фирми заедно имат повече одобрения от фенове отколкото всички други посредници сумарно, дори повече фенове от страницата на партия ГЕРБ, „Атака" (около 40 000 харесвания) или „България без цензура" (около 50 000 харесвания). Този успех до голяма степен се дължи на новаторския метод на работа на Глобал Маркетс и успешната онлайн реклама на trader.bg.
Не без значение, разбира се, е и представянето на посредника в мрежата. Фейсбук страницата на Глобал Маркетс представя не само ежедневни обзори на щатските борси, но и интересни прогнози и новини, които интересуват всеки настоящ или бъдещ инвеститор. Сайтът на компанията, www.globalmarkets.bg, включва и полезната секция „Школа на инвеститорите". Тя съдържа преглед на понятията, използвани от финансовата общност, както и техни преводи на редица езици.
Представени са накратко най-популярните американски емитенти, публикувана е и достатъчно информация, която да запознае начинаещите с основните правила и закони, по които работи Уолстрийт. Тези, които вече играят на пазара, било то клиенти на Глобал Маркетс или на друг инвестиционен посредник, могат да разчитат, че ще са „в час" със събитията отвъд океана благодарение на ежедневните борсови обзори. Въпреки че порталът на Глобал Маркетс несъмнено е професионално изграден и изобилства от информация обаче, успехът на фирмата във Фейсбук се корени не толкова във виртуалната реалност, колкото в обичайното ежедневие.
Компанията се гордее, че сред българските инвестиционни посредници няма друг, който да поддържа толкова тесен контакт с клиентите си, и то в двупосочна връзка. Трейд отделът е готов да се вслуша във всяко конкретно предложение и да представи идеята пред мениджърския екип. Резултатът е, че посредникът практически се превърна в компания, чиято стратегия се диктува от клиентите. Нищо чудно, че те изразяват недусмислено какво мислят за този подход с главозамайващото количество „харесвания" във Фейсбук.
При trader.bg ключовият аспект са разходите за реклама в интернет пространството. Компанията не отваря задгранични офиси, а достига до клиентите си посредством мрежата. Разбира се, системата за управление на клиентската сметка е проста и ефективна, което я прави много популярна. Няма минимална сума за търговия с валути и отварянето на сметка е въпрос на няколко кликвания с мишката.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads