Реклама / Ads
0| 6064 |28.03.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

KPMG позволила измама в американска кредитна компания

.
Одиторската компания KPMG е инициирала счетоводна измама в щатската ипотечна институция New Century Financial Corp или не е реагирала, докато компанията е извършвала измамата през 2005 и 2006 г.
 

Това съобщи Ройтерс, цитирайки независим доклад, изготвен по поръчка на Министерството на правосъдието на САЩ.

New Century, която беше втората по големина ипотечна компания, започна процедура по обявяване на фалит в началото на април миналата година. Тя беше една от първите жертви на щатската жилищна криза, която по-късно се разпространи в цял свят. New Century бе една от най-големите компании, отпускали кредити на хора със съмнителна кредитна история.

Заключението на доклада от 581 страници е, че компанията е предприела "редица значими неуместни и неразумни практики, свързани с отпускането на кредити, както и с нейните операции и финансови отчети."

KPMG е допринесла за някои от тези счетоводни и финансови грешки, като е осигурявала условия те да "продължават и, в някои случаи, е окуражавала компанията да се отклонява от приложимите счетоводни стандарти."

"Изразяваме категорично несъгласие с твърденията на доклада", казва говорителят на KPMG Дан Гинсбург. "Вярваме, че обективен преглед на фактите и обстоятелствата ще потвърди нашата позиция".

Според доклада повече от 450 компании и физически лица, които са подали искове срещу New Century, може да имат право да съдят KPMG за професионална небрежност на база нарушаване на професионалните стандарти.

"В периода след случая с Enron един от уроците трябваше да бъде, че счетоводителите трябва да бъдат скептични, твърди и независими", коментира Майкъл Мисал, изготвил доклада. "Нито едно от тези качества не се виждат тук".

muni_1.jpg  снимки Вяра Йовева

Докладът е бил предаден на съдебните органи в края на февруари. Вчера обаче той е бил отворен по молба на служителите на New Century, които твърдят, че не могат да одобрят ликвидационния план на компанията, без да разполагат с повече информация.

Според доклада New Century съвсем "явно" е отпускала заеми на клиенти, за които е било ясно, че има малка вероятност да ги изплатят.

Освен това компанията не е имала установен ред за вътрешен контрол, който според Мисал е от изключително значение при работа с рискови продукти. Такъв контрол е щял да засече "поне седем широко разпространени неуместни счетоводни практики, повечето от които не са били според общоприетите счетоводни принципи", казва Мисал.

В резултат на това компанията е отчела печалба от 63,5 млн. долара за четвъртото тримесечие на 2006 г., когато е трябвало да отчете загуба. Наред с това тя е отчела увеличение от 8 на сто в печалбата си на акция за второто тримесечие на 2006 г., когато е трябвало да отчете поне 40% спад, сочи докладът.

"Приносът на KPMG за всичко това е критичен", пише Мисал. "Екипът на KPMG не се е противопоставил, когато New Century се е отклонила от предписаните счетоводни методологии и често е отклонявал или пренебрегвал ценни препоръки от специалисти."

Според Мисал най-явната грешка на счетоводната компания е предложение, свързано с друг метод за изчисляване на резервите на New Century за покриване на евентуални лоши кредити.

New Century вече е била пренебрегнала тези наближаващи плащания, когато професионалистите от KPMG са предложили друга схема, която не само е била в разрез с общоприетите счетоводни принципи, но и е утежнила ситуацията.

"Това, на практика, е първопричината на кредитната криза", казва Мисал в заключение.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5776 |28.03.2008 Приморско стана уникално европейско селище . 1| 5415 |27.03.2008 Хотели из цялата страна вадят примамливи великденски оферти . 0| 5869 |26.03.2008 До тоалетната, ако шефът разреши . 16| 5807 |26.03.2008 554 фирми от 32 страни се представят на Винария 2008

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads