2|
5214
|09.07.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Кризата прави бизнеса по-комуникативен
Комуникациите са станали по-важна част за организациите по време на икономическата криза. Това показват резултатите от годишното изследване Европейски комуникационен мониторинг за 2010.
72 % от участниците в мониторинга - 1 955 професионалисти от 46 страни, смятат, че в условия на криза комуникациите в бизнеса стават особено активни.
Според експертите това е най-обширното изследване, провеждано когато и да било в света в сферата на връзките с обществеността и комуникационното управление.
Проучването показва ясната връзка между комуникационните дейности и улесняването на бизнес процесите - вместо основно да се изгражда имидж и репутация, трябва да се търси позитивна връзка с разработването на бюджета.
Корпоративните комуникации все още се смятат за най-важната сфера на практика, следвана от маркетинг/бранд комуникациите.
Онлайн комуникациите, връзките с медиите чрез нета или социалните мрежи се сдобиха стабилно с влияние от 2009 насам и се очаква да се развиват още и в бъдеще.
Почти всеки втори професионалист в Европа (45 процента) смята, че онлайн обществата са важен канал за връзките с обществеността днес, докато само 26 процента вярват в Twitter и 17 процента в Wikis. Очакванията за бъдещето са много позитивни за всички видове платформи за социални мрежи, начело с тези за онлайн видео. Въпреки тези прогнози, само малка част от организациите са започнали вече да създават необходимите предпоставки за развитие в тази насока.
Професионалистите в сферата на комуникациите в Европа са като цяло удовлетворени от работата си (69 процента), въпреки че има голяма разлика между различните райони. Източноевропейците са най-доволни (75 процента), а южноевропейците най-малко (57 процента), показва още проучването.
От една страна работата в сферата на връзките с обществеността е считана за интересна, защото включва множество различни функции и се оценява от ръководството на компанията, от друга - сигурността на работата, заплатата и възможностите за кариерно развитие са ограничени.
Добрите отношения с ключовите заинтересовани страни, способността за мобилизиране на хора и официалното участие в ръководния процес са топ три характеристиките, които определят отличния отдел комуникации, според вижданията на анкетираните.
За първи път бе възможно да се сравнят резултатите от тази година с очакванията за бъдещето от предишни издания на същото проучване. Връзките с медии и журналисти от печатни издания се очакваха да спаднат по важност с 9.5 процента между 2007 и 2010; на практика обаче те са се увеличили с 5.2 процента. Значението на социалните медии се очакваше да се повиши с 41.4 процента, но това стана само с 15.2 процента. Въпреки това, вече ясно се вижда цялостното изместване към по-отговорна и интерактивна форма на комуникация.
Международното изследване се прави за четвърта поредна година и е в партньорство със списанието „Communication Director”, спонсорирано от Инфопак/Infopaq – компания за медиа мониторинг и Грейлинг/Grayling, вторият по големина в света независим консултант по връзки с обществеността.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads