Реклама / Ads
6| 5141 |20.06.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Левицата - шампион по кинти за политическа реклама

.
Пари Източник: Вяра Йовева
Според анализа на разходите за излъчени клипове на първо място е КБ - с общо 612 хил. лева разходи за телевизионна политическа реклама. На второ място е Синята коалиция - 470 хил. лв., следват „Лидер“ - с малко над 455 хил. лв., РЗС - с малко над 410 хил. лв., НДСВ – с около 380 хил. лв. Общите разходи за телевизионна реклама на ГЕРБ са около 100 хил. лева.
 

Най-голям брой излъчени клипове за евроизборите е имала партия "Лидер" - 579 рекламни клипа
. Това показват данни от изследване на агенция GfK Audience Research (GARB) на телевизионната рекламна кампания на партиите, представени от ръководителя „Проекти“ на фондация „Медийна демокрация“ доц. Орлин Спасов, инфоримар investor.bg.

Втора в класацията е Коалиция за България (КБ) – с 482 клипа. Следват Коалиция "Движение Напред" - 250, НДСВ - 225, "Нова зора" - 212, РЗС - 208, Синята коалиция - 158, БСП (взета отделно като партия) – 112. ГЕРБ е извън „топ 10“ по този показател, в количествено отношение слабо представена е и ДПС.

Сумарно като време на рекламно присъствие по партии на първо място е КБ, излъчила рекламни спотове с продължителност малко над четири часа. На второ място е "Лидер" - около 2,5 часа, следвана от Синята коалиция - около 2 часа и 15 минути, РЗС - около 2 часа, НДСВ - около 1,5 часа. ГЕРБ отново е извън „топ 10“.

Според анализа на разходите за излъчени клипове на първо място е КБ - с общо 612 хил. лева разходи за телевизионна политическа реклама. На второ място е Синята коалиция - 470 хил. лв., следват „Лидер“ - с малко над 455 хил. лв., РЗС - с малко над 410 хил. лв., НДСВ – с около 380 хил. лв. Общите разходи за телевизионна реклама на ГЕРБ са около 100 хил. лева.

Според данните най-много политически реклами в хода на приключилата кампания за евроизборите е излъчила бТВ - 648 рекламни единици. Следват БНТ - 599, Нова телевизия - 585, Фокс лайф - 170, Диема - 132, GTV - 110 и други.

По критерий среден рейтинг на партиите и коалициите, който техните клипове постигат, на първо място е БСП - със среден рейтинг от 347 хил. души. Следват "Атака" - 345 хил. души, НДСВ - 286 хил. души, Синята коалиция - 283 хил. души.

Направено е и изчисление колко излиза „цената“ на един глас спрямо инвестициите на всяка от политическите сили за реклама и съответно постигнатия изборен резултат в абсолютни гласове, посочи Добромир Живков от агенция „Маркет Линкс“. Според представените данни най-скъпо като инвестиция, но с относително най-малък резултат в изборите, е Движение "Напред" - със средна "цена на глас" в телевизиите от 3,50 лева. Следват РЗС – 3,40 лв., "Лидер" – 2,86 лв. и други. ГЕРБ е с 16 ст. „цена на глас“.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5733 |19.06.2009 Променят концесионните договори на плажовете по морето . 2| 5395 |19.06.2009 Лукойл купува 45% от холандската компания TRN за 725 млн. долара . 2| 5411 |19.06.2009 Британци и ирландци загубиха милиони в Банско . 2| 5273 |18.06.2009 Родните курорти с по-изгодни цени от турските

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads