0|
5348
|03.06.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
НАП подхваща златари и бижутери
Проверки и ревизии на производителите и търговците на златни и сребърни бижута е поредната акция на Националната агенция по приходите (НАП).
Контролните действия ще се осъществяват както в София и в големите градове, така и в по-малки населени места в страната, като Кърджали, Хасково и Свиленград, където има повече търговци на златна бижутерия.
Действията на НАП са предизвикани след направени внезапни проверки на нейни служители, при които се установило, че във всяка трета заложна къща има немаркирани златни бижута.
Задължението да маркират бижутата от благородни метали е на търговците, вносителите и производителите на златните и сребърни накити, предупреждават от НАП.
Всички златни и сребърни бижута, които се продават или изработват в България трябва да имат държавен печат. Маркирането става в някоя от специализираните лаборатории на НАП - в София, Бургас, Пловдив, Варна, Велико Търново, Русе и Кърджали. Там се изследва съставът на бижутата от благородни метали и получават маркировка, ако отговарят на определени условия. Условията и комплектът документи са поместено на сайта на НАП - www.nap.bg, в раздел „Услуги". Маркировката с държавен печат гарантира качеството на бижутата и дава възможност да се проследи дали данъците върху доходите от продажбата им ще влязат в държавната хазна.
Освен продажбата на немаркирани бижута от благородни метали, има златари, които некоректно водят и счетоводството си. По данни на звеното за анализ на риска в НАП, 58% от златарите не отчитат коректно приходите си. Търговец от София, например, е „забравил" да осчетоводи 114 кг злато. Декларираните от него приходи също не съответстват на маркираните количества злато. Негов колега пропуснал да осчетоводи златна бижутерия за 170 000 лева. Оценено е, че годишно в бюджета не постъпват минимум 3 млн. лв. от търговията с бижута от благородни метали.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads