1|
4883
|05.07.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Нова стратегия реанимира туризма

Нова стратегия на Европейската комисия ще стимулира туризма в Европа. Нейната цел е да бъдат реализирани пълния потенциал и възможности в сектора, който вече играе значителна роля в икономиката, съобщават от пресофиса на ЕК в България.
В плана на ЕК за развитие на туризма са включени 21 предложения. Голяма част от тях са насочени към привличането на повече посетители в Европа от бързо развиващи се страни като Китай, Русия и Бразилия.
В него се предлагат и начини за увеличаване на пътуванията в рамките на ЕС, включително по-добра координация на училищните ваканции с цел удължаване на почивния сезон.
Комисията иска да бъде новатор, който да вдъхне нов живот в този изключително важен сектор, заяви комисарят по промишленост и предприемачество Антонио Таяни на пресконференция.
Делът на туризма в БВП на ЕС е повече от 5%. В сектора са заети около 9,7 милиона души - 5,2 % от работната сила. Европа привлича повече посетители от всеки друг регион, като пет страни от ЕС са сред десетте водещи дестинации в света през миналата година.
Същевременно Европа е изправена пред нарастваща конкуренция, особено от страна на Азия и Южна Америка. Туристическата индустрия е под натиск и поради застаряването на населението и изменението на климата и продължава да страда от сезонни колебания.
Комисията предлага схема за сертифициране, с която да се отличават висококачествените услуги. Тя също така планира да създаде харта с критерии за устойчив туризъм и да награждава дестинациите, които отговарят на тях.
С цел стимулиране на пътуванията и туризма тя ще насърчава по-доброто използване на технологиите, включително централизирани услуги за резервации по мобилен телефон, и развитието на тематичен туризъм (балнеоложки, кулинарен, спортен и т.н.).
ЕС трябва да положи повече усилия и за подобряване на достъпа на хората с ограничена подвижност до туристическите обекти, както и за адаптиране на услугите към нуждите на по-възрастни клиенти.
Миналата година в условията на икономическа криза броят на туристите, посещаващи Европа, спадна с около 6% спрямо 2008 г. В другите региони, с изключение на Африка, също бе отбелязан спад.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads