Реклама / Ads
7| 7808 |29.03.2017 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

За първи път! Fibank представи детска гривна с чип карта за разплащане

.
Дете със силиконова гривна пазарува през ПОС-терминал Източник: Фрог нюз
Fibank представи детска силиконова гривна с чип карта за разплащане. Това се прави за първи път у нас, като целта е малчуганите лесно да си купуват стоки през ПОС терминал, без да носят пари в себе си. Демонстрацията на новия продукт стана в рамките на Европейската седмица на парите.
 

Очакванията на експертите са въпросните гривни да се превърнат в хит за децата ни. Така банковата карта ще е навсякъде със своите малки притежатели - не е необходимо децата да носят портфейл, чанта или телефон, а парите са навсякъде с тях, независимо дали са на училище, на плажа, във фитнеса, тичат в парка или просто са облекли „дизайнерско решение” без джобове. Продуктът ще е в офисите на Fibank от началото на месец май 2017 г. и ще се предлага като дебитна карта за деца и тинейджъри, стана ясно на събитието.

 

Банкерите споделиха, че при представяне на такива иновационни продукти за деца, се сблъскват често с предразсъдъците на родителите, които смятат, че зад всичко това се крие корпоративен интерес. С учудване приемат факта, че на седемгодишни деца се купуват джиесеми, но се отказват продукти като детската дебитна карта, с която родителят може да проследи къде и какво точно купува детето му. Любопитното е, че силиконовите гривни са създадени от родители и деца, споделиха от Fibank.

 

Заедно с представянето на силиконовите гривни, популярни сред тинейджърите като „гаджети”, се проведе и кръгла маса на тема „Ранно детско финансово образование”. Директори на училища, психолози и банкери разказаха за своя опит по този проблем. Те споделиха, че в момента много от децата ни смятат, че парите идват от банкомата. Опитът на експертите показва ,че децата от най-ранна детска възраст трябва да започнат да се учат още в семейството какво са парите, за какво служат и как можем да си ги разпределяме. Причината е, че първолаците вече са принудени да се сблъскат в училище с пазаруване, сметки, разплащане и т. н.

 

„Парите не трябва да са наказание или награда. Не трябва да се дават за шестици или за разходка на кучето и изхвърлянето на боклука. Важно е децата да развиват предприемчивост и колкото по-рано се случи това, толкова по-добре”, категорични са експертите. Те смятат, че трябва да научим децата си да обичат парите. Важно е да се разрушат стигмите за това, че парите са мръсни, а бизнесът е лош. Социологически проучвания показват, че 40 на сто от учениците не знаят откъде идват парите, което поставя на дневен ред въпросът с финансовото им ограмотяване.

 

Банката е оборудвала специална стая в едно от столичните училища, където тинейджърите наваксват пропуските си по темата. В друго училище във вторник пък бил излъчен за филм, посветен на финансовото образование. „Децата бяха много екзалтирани. Задаваха много въпроси. Преди това не правеха разлика между кредитна и дебитна карта. След фирма започнаха да се интересуват от лихви. Искаха да знаят кака да печелят и да си разпределят парите”, сподели банкер.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 4898 |31.01.2017 Fibank отчита 255 млн. лв. печалба преди обезценка за 2016 г. . 0| 7195 |02.12.2016 Новият календар на Fibank е с артисти, носители на наградата „Икар” . 0| 5402 |18.11.2016 Fibank отбеляза 20 години в Бургас

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads