8|
5690
|10.03.2011
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Превземаме ЕС със сирене и кашкавал
България ще завладява европейските магазини и трапези с два свои традиционни продукта - кашкавал и бяло сирене.
Масирана кампания за рекламиране на двата продукта започна от вчера едновременно в Германия и Испания. Целта на кампанията е първо да бъдат запознати европейците с българското сирене, а след това и то да се настани трайно на трапезата им. Кампанията тече под мотото "Европейско млечн о наследство" и е финансирана от България и Европейския съюз, пише "24 часа"..
"Тези два вида млечни продукти са все още сравнително непознати в Германия, но убеждават всеки с наситения си вкус. Сиренето е произвеждано още преди 5000 години от траките, които живеят по тези земи. Засега то може да се намери у нас предимно в турските магазини или да се поръча по интернет", писа немският в. "Велтекспрес".
Вестникът описва и една от версиите за произхода на името на кашкавала. Според нея то произлиза от италианското сaciocavallo (cacio = сирене и cavallo = кон). Според тази версия кашкавалът бил обесван от двете страни на коня, докато узрее. Други пък смятат, че първоначално са го складирали в конски мехури.
"На вкус кашкавалът е по-мек и по-интензивен от познатите ни европейски сортове. Бялото сирене пък се овкусява и с кисело мляко", пише "Велтекспрес". Вестникът препоръчва към него да се вземат и български сортове вино.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads