Реклама / Ads
2| 6652 |20.11.2019 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Спаси София пита защо Общината купува маршрутки за милиони

.
Гражданската организация Спаси София остро разкритикува провежданата в момента обществена поръчка за закупуване на минибусчета. Според активистите сме свидетели на поредно неефективно харчене на обществените пари и без анализ се купуват маршрутки за милиони левове.
 

„Далавера или престъпна безотговорност?" Само така можем да определим инатливото желанието на Столичната община да заплати огромни пари за малки минибусчета, които уж трябва да ни довозват до метрото. Неслучайно, участниците са познатите ни турски и китайски компании. За 30 минибусчета, Столичната община ще плати 15 млн. лв. (530 000 лв./бр.). 5,8 метровите минибусчета са с капацитет от само 20 пътници. За почти същата цена можехме да закупим немски съчленени автобуси на газ, от доказан производител, с капацитет 150 места.“ – анализират фактите от Спаси София.


Общинският съветник Борис Бонев допълни аргументите: „Този търг е скандален и показателен за нежеланието да се постигне ефективност на публичните средства. Цената е абсурдно висока, а срещу нея ще получим продукт, който не отговаря на нуждите на София. Минибусчета с 20 места са крайно недостатъчни даже за обслужване на квартали като Витоша или Ман. Ливади, да не говорим за Люлин, Младост или Овча купел, където също трябва да има довозващ до метрото транспорт. За кварталите без големи улици, по-подходящи са 8-9 метрови мидибуси, които са достатъчно маневрени, но имат капацитет от около 50 места.“ – казва Борис Бонев.


„Необосновано и глупаво е да се закупуват скъпи маршрутки, когато по основни линии като 111 и 604 продължават да се движат претъпкани единични автобуси, заради липса на съчленени. Градът ни има нужда от повече и по-висококапацитетни превозни средства, за да подсилим натоварените линии и въведем нови. При положение, че в София има недостиг на шофьорите в градския транспорт, да ги караме да карат маршрутки вместо големи автобуси е грешка. Така не само финансовият, но и ограниченият човешки ресурс ще хвърляме на вятъра.“, заяви Борис Бонев.


От Спаси София допълват, че в презастроени квартали като Ман. ливади и Витоша са необходими мидибуси, но е излишен лукс те да бъдат електрически. Техният брой трябва да се определи след внимателен анализ на маршрутите и подходящите за тях автобуси. Логично е да се тръгне от анализ, а не обратното - да закупим скъпи миниатюрни минибусчета и да им намираме място в града. Затова те искат прекратяване на търга.


От организацията определиха като фалшива екологичност упорството новите маршрутки за милиони да са електрически и много по-скъпи, при положение че делът на градския транспорт в замърсяването е пренебрежим. „Единственият начин да се даде адекватна алтернатива на автомобилното движение е с удобни и редовни автобуси. Екологичният ефект ще бъде много по-голям ако автобусът е газов и с вместимост 150 човека, отколкото с 20, но електрически.“, допълниха от Спаси София.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 7022 |11.11.2019 Руската ВТБ Капитал се отказва да е акционер във ”Виваком” . 0| 4170 |16.10.2019 Множество новости от всички класове на “Автосалон София 2019” . 0| 5240 |14.10.2019 Близо 20 000 души посетиха ”Автосалон София 2019” само за първите 2 дни . 0| 4547 |07.10.2019 Истински фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на „Автосалон София 2019“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads