Реклама / Ads

9| 4564 |13.02.2021 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

“Спаси София” предлага решение на проблема с изоставените автомобили

.
Източник: БГНЕС
Да се заложи задължителен срок от 1 месец, в който районните администрации в София разглеждат сигнали на граждани за излезли от движение автомобили, паркирани на общинска територия, и за издаване на заповеди за тяхното премахване. Това предвиждат предложения за промени в ресорната наредба, внесени от общинския съветник Борис Бонев от гражданската организация ”Спаси София”.

Сдружението бе инициатор и на промените, свързани с изоставените коли, приети неотдавна от Министерски съвет. Новият доклад е качен на сайта на СО, като до следващия петък - 19 февруари, по него могат да се правят предложения, допълнения и коментари.


Бонев мотивира поправките с това, че в действащата наредба няма обвързващи срокове за разглеждане на сигнали и за издаване на заповеди за принудително преместване на излезли от употреба МПС. "Въвеждането на срокове от един месец и за двата процедурни етапа ще ускори и оптимизира процеса по премахване на ИУМПС от обществените площи. При липсата на подобни срокове премахването на ИУМПС има по-скоро пожелателен, отколкото задължаващ характер и може да бъде практически отлагано за неопределен период от време. Поради това се наблюдава и дисбаланс в интензитета на премахване на ИУМПС в различните административни райони на Столичната община, с оглед на различното управление на всеки от районите", се посочва в мотивите към доклада. Той вече бе разгледан от транспортната комисия в Столичния общински съвет, която обаче не го гласува именно защото документът е в етап на обществени консултации.

 

Според Бонев общинската наредба има нужда и от още прецизиране, тъй като в нея има и други празноти и административни тежести. "Спаси София" предлага да отпадне задължението в състава на общинските комисии, извършващи процедурата по вдигането на ИУМПС, да присъства представител на СДВР. "При проведени консултации с районни кметове се установява, че изискването за наличието на представители на СДВР създава сериозни трудности за сформирането на комисията и за осъществяването на нейната дейност. За разлика от служителите на Столичния инспекторат и районните администрации, СДВР е отделна държавна структура, която не е на подчинение на Столичната община. Липсва обективна или законово определена необходимост от наличието на представител на СДВР в комисията. В хипотезата, в която е необходимо извършването на справки относно конкретни МПС, то същите могат да бъдат извършени впоследствие чрез изискване на документи и/или сведения от органите на МВР, респективно СДВР", пише в мотивите.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 12| 6966 |18.01.2021 Борис Бонев предлага работна група за спасяването на басейна „Червено знаме“ . 2| 5827 |28.05.2020 Душан Рибан, управител на „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД: ЧЕЗ ЕСКО България предлага успешни решения в условията на финансова криза . 12| 6533 |22.10.2019 НОИ предлага вдигане на пенсиите с 6,7%, таванът остава 1200 лв. . 1| 4612 |21.10.2019 Компания купува лица на хора, предлага по 130 хил. долара

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ