0|
5456
|02.10.2017
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Транспортни фирми скочиха срещу тол системата: Не е справедлива
Повишаването на таксите за движение по пътната мрежа чрез тол системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.
Това каза Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ. Според него продължава да има неизяснени въпроси.
"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно. Но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", каза той.
Русев подчерта, че в Европа – където е въведена, тол системата обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 и до 80%. По думите му, трябва да се изясни дали въобще има нужда от тази тол система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.
"Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко, отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС – стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли по тях", допълни представителят на транспортния бизнес.
Според Русев браншът е готов за диалог, но никой не чува неговия глас.Тази седмица ще бъдат отворени финансовите оферти на кандидатите за изграждане на тол системата у нас, които имат по-голямата тежест в крайния резултат - 70 процента. Участниците в търга са общо шест чужди и български консорциуми. Досега се оценяваха техническите параметри в предложенията.
"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно. Но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", каза той.
Русев подчерта, че в Европа – където е въведена, тол системата обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 и до 80%. По думите му, трябва да се изясни дали въобще има нужда от тази тол система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.
"Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко, отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС – стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли по тях", допълни представителят на транспортния бизнес.
Според Русев браншът е готов за диалог, но никой не чува неговия глас.Тази седмица ще бъдат отворени финансовите оферти на кандидатите за изграждане на тол системата у нас, които имат по-голямата тежест в крайния резултат - 70 процента. Участниците в търга са общо шест чужди и български консорциуми. Досега се оценяваха техническите параметри в предложенията.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads