9|
5021
|08.01.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Туризмът в България стигна дъното
През 2009 г. туризмът удари дъното. До известна степен една част от играчите на пазара отпаднаха, а през 2010 г. пазарът ще продължава да се свива. Това е становището на Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка на туризма, цитиран от ПРО. БГ.
"Тези, които през 2009 г. не успяха да се справят добре, през 2010 г. просто ще се оттеглят от полето на туризма. Тази тенденция се наблюдава и в чужбина. И самият факт, че ще имаме едно свиване в предлагането показва, че онези, които ще останат на пазара и които са създали доволни клиенти през 2009 г. ще могат да останат и през 2010 г.", обясни Румен Драганов.
Той прогнозира, че заетостта на легловата база в България през 2010 г. ще бъде около 30%, а за да се развива туризмът е необходима заетост на легловата база от около 60-65 %.
Директорът на Института за анализи и оценка в туризма заяви, че има спад на пътуванията на българи в чужбина. Причините за това са поне две. От една страна, икономическата криза оказва влияние върху спада в туризма и от друга - затихващата уфорията на желаещите българи да да пътуват в чужбина след влизането на България в ЕС.
Драганов не отрича, че има силна реакция на българите по отношение на презастрояването на българските курорти. Той е сигурен обаче, че следващите 30 години досегашните инвестиции в курортите няма да се повторят.
Експертът съобщи, че в момента освен традиционните зимни ски дестинации като Банско, Боровец и Пампорово, българите проявяват интерес и към курорти в Стара планина, както и към спа-, балнео- и уелнес хотелите. Надява се 2010 г. да бъде по-добра за българския туризъм и да бъде годината на реформи в туризма, казва в заключение Румен Драганов.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads