БСП-Варна: Костадин Ангелов не успя да се определи в коя роля участва в изборите и продължава да злоупотребява в кампанията
Преди седмица от БСП–Варна приканихме министъра на здравеопазването и кандидат за народен представител Костадин Ангелов да се определи в коя от двете роли ще участва в предизборната кампания. Той така и не го направи!
На 9 март 2021 година Костадин Ангелов публично заяви, че прекратява кампанията си, а два дни по-късно – че повече няма да агитира в районите, в които е кандидат за народен представител. Твърдението му, че е прекратил предизборната си кампания обаче се оказаха лъжа.
Седем дни по-късно град Варна продължава да е осеян със стотици плакати и билбордове с образа на Костадин Ангелов, които агитират избирателите да гласуват за него, като на плакатите и билбордовете е посочен номерът на бюлетината на коалицията, от която е издигнат - ГЕРБ-СДС. Разбирането на министър или кандидат депутат Ангелов за „прекратена кампания“ се свежда до „не агитирам във Варна.“. Той обаче продължава да е кандидат в два многомандатни района като в това си качество злоупотребява със служебно положение, използвайки безплатно и нерегламентирано ефирно време по всички медии. Неопределеният Ангелов се „лее“ всекидневно в почти всички новинарски емисии и предавания, както и на живо в социалните мрежи, в електронните медии, вестниците и радиостанциите.
От БСП сезирахме Централната избирателна комисия, както и Съвета за електронни медии за поведението на Костадин Ангелов по време на предизборната кампания, което е в разрез с всички правила и норми. По този начин останалите политически субекти, участващи в предизборната надпревара, са в неравнопоставено и дискриминационно положение. На тях, без всякакво съмнение, би било отказано подобно „напоително“ отразяване в медиите, независимо по каква тема говорят. За морал дори няма да споменаваме. Публичните изяви на министъра на здравеопазването Костадин Ангелов и медийното им отразяване представляват груби нарушения на почти целия чл.198, гл. 12, раздел V от Изборния кодекс от страна на търговските електронни медии, които в предизборната кампания могат да отразяват платени или безплатни форми на кампанията на отделните политически субекти, които са регистрирали кандидати, но при строго определени правила и норми, заложени както в Изборния кодекс, така и в Закона за радио и телевизия.
Моля, подкрепете ни.