Акция срещу шофиране след употреба на алкохол на Автосалон София 2017
През тази година мотото на кампанията е „Пиеш или караш”, като целта е да се намали броя на катастрофите и най-вече - на загиналите на пътя. Според статистиката, от началото на годината близо 500 души са загубили живота си по пътищата в България. Това е с 59 по-малко от миналата година, но все още България е на челно място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз.
Шофирането не е игра и затова трябва да бъдем отговорни на пътя, каза Петър Гьошев - бивш рали-пилот, който е лице на кампанията. „Безразсъдството и карането след употреба на алкохол, дори и в минимални количества, е недопустимо. Нужно е да бъдем категорични и да кажем „не“ на порочната практика да се сяда зад волана с алкохол в кръвта. Ето защо аз заставам зад тази благородна инициатива”, подчерта още той.
От КАТ допълниха, че от началото на годината са регистрирани 342 катастрофи, при които водачът на автомобила е употребил алкохол. Загиналите са 29, а ранените – 433. Общо засечените да карат в нетрезво състояние шофьори са над 6000, като при 4920 от тях са отчетени над 1,2 промила алкохол в кръвта. Средно по 257 човека седмично остават без книжка, а на 3342 автомобила са отнети регистрационните номера, тъй като собствениците им са ги управлявали след употреба на алкохол или са ги преотстъпили на други водачи, които са били хванати да карат пияни.
За да бъдат нагледно демонстрирани опасностите от шофиране след употреба на алкохол, организаторите на кампанията ще дадат възможност на всеки посетител на Автосалон София 2017 да участва в уникален тест. Той ще се проведе през последните 2 дни от изложението – 21 и 22 октомври, в специално обособена за целта зона. Зад волана на автомобила ще бъдат рали-инструктори от Hyundai Motorsport Academy, а возещите се ще носят „алкохолни“ очила, които симулират възприятия и поведение след консумация на алкохол.
„Алкохолните” очила възпроизвеждат различен процент промили – от 0,4 до 0,6 промила, от 0,6 до 0,8 промила, които са за нощно виждане, от 0,8 до 1,5 промила и от 1,0 до 1,7 промила. Целта на тест драйва и симулациите с „алкохолните” очила е да се даде възможност на всеки участник да разбере как съответното количество алкохол въздейства върху реакциите и преценката му и го прави на практика неспособен да шофира.
Моля, подкрепете ни.