Реклама / Ads
5| 3868 |27.10.2019 НОВИНИ

Анализатори: Предизборната кампания не беше мръсна

.
Евгений Дайнов, Стойчо Стойчев и Кольо Колев
Според трима анализатори кампанията за местните избори не е била „мръсна”. Около това мнение се обединиха в първите си анализи за начина, по който протича местният вот социологът Кольо Колев и политолозите Евгений Дайнов и Стойчо Стойчев пред bTV.
 

 „Кампанията не беше подла като тази за евроизборите, но имаше много грозна медийна атака срещу един от кандидатите”, заяви Евгений Дайнов.  Според него изборът на кмет продължава да е изключително важен за българите, особено в малките населени места.

 

„Преди 10 години хората искаха да им върнат заводите, а сега се интересуват от състоянието на околната среда”, обобщи наблюденията си Дайнов. Според него негативни явления като продаването на гласове ще отмрат заради появата на нови хора в политиката и при наличието на правов ред.

 

„Никога подобен тип негативни кампании не са довели до нещо добро. Чест прави на основните играчи на политическата сцена се придържат към добрия тон”, смята Стойчо Стойчев, който определя „скандалното поведение като стратегия на малките играчи”.

 

Според Стойчев самият изборен процес е достатъчно прозрачен, а зависимостите и уговарянето на гласуването се случват преди изборния ден.

Социологът Кольо Колев не вижда нищо лошо в по-острата кампания.

„Кампанията не бе мръсна, но едновременно с това бе беззъба и непрофесионална”, каза той.

 

Според него по-острата кампания е „полезна, когато се вадят обществените кирливи ризи, а не се влиза в хорските легла”. Според него слабата кампания води до концентриране на вниманието към купуването на гласове. Като друг ефект той определи слабата изборна активност, а тя не е по-голяма от тази на предишните избори.

 

Колев  определи като  изключително важно, че в малките населени места се появяват нови теми като опазването на природата. Отговори и на Дайнов, че наистина се появяват нови хора с нови ценности в политиката, но също така не липсват стари и забравени от системата, които са готови да продадат своя глас. По думите му, трябва да се наказва строго търговията с гласове, за да се изкорени.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5012 |30.09.2019 Емануил Йорданов: „Полфрийман“ стана част от кампанията за избор на главен прокурор . 0| 4444 |28.09.2019 В 14 града в страната започва кампанията ”Капачки за бъдеще” . 0| 4251 |27.09.2019 Политолог: Позитивна кампания може да си позволят много малко хора . 5| 5229 |27.09.2019 Проф. Антоанета Христова: Очерняща кампания вече отврати избирателите

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads