Анализатори: Предизборната кампания не беше мръсна
„Кампанията не беше подла като тази за евроизборите, но имаше много грозна медийна атака срещу един от кандидатите”, заяви Евгений Дайнов. Според него изборът на кмет продължава да е изключително важен за българите, особено в малките населени места.
„Преди 10 години хората искаха да им върнат заводите, а сега се интересуват от състоянието на околната среда”, обобщи наблюденията си Дайнов. Според него негативни явления като продаването на гласове ще отмрат заради появата на нови хора в политиката и при наличието на правов ред.
„Никога подобен тип негативни кампании не са довели до нещо добро. Чест прави на основните играчи на политическата сцена се придържат към добрия тон”, смята Стойчо Стойчев, който определя „скандалното поведение като стратегия на малките играчи”.
Според Стойчев самият изборен процес е достатъчно прозрачен, а зависимостите и уговарянето на гласуването се случват преди изборния ден.
Социологът Кольо Колев не вижда нищо лошо в по-острата кампания.
„Кампанията не бе мръсна, но едновременно с това бе беззъба и непрофесионална”, каза той.
Според него по-острата кампания е „полезна, когато се вадят обществените кирливи ризи, а не се влиза в хорските легла”. Според него слабата кампания води до концентриране на вниманието към купуването на гласове. Като друг ефект той определи слабата изборна активност, а тя не е по-голяма от тази на предишните избори.
Колев определи като изключително важно, че в малките населени места се появяват нови теми като опазването на природата. Отговори и на Дайнов, че наистина се появяват нови хора с нови ценности в политиката, но също така не липсват стари и забравени от системата, които са готови да продадат своя глас. По думите му, трябва да се наказва строго търговията с гласове, за да се изкорени.
Моля, подкрепете ни.