Реклама / Ads
5| 4856 |10.02.2018 НОВИНИ

Авторите на клипа “Това е България!” се оправдават за приликата с италианска реклама

.
Авторите на клипа “Това е България!” се оправдават за приликата с италианска реклама. Видя се, че кадрите от двете видеа са идентични.
 

От “Ди Индъстри” се опитват да ни убедят в обратното: През последния ден започна усилена дискусия дали видеото “Това е България!”, произведено от “Ди Индъстри”, е копирано от италиански туристически клип. Във връзка с това, авторите на клипа сме длъжни да заявим, че не сме копирали или преснимали кадри от чуждестранни или български видеопродукти. В процеса на създаване и реализиране на идейната концепция за клипа “Това е България!” сме проучили някои от най-добрите видеоматериали, представящи различни държави. Италианският клип по никакъв начин не е попадал в полезрението ни, а и основен принцип в работата ни е да не копираме друг авторски продукт. В рамките на деня успяхме да намерим видеото, на което се приписват общи сцени с нашите. Извън различния сценарий, различния дикторски текст (които преведохме и сме готови да предоставим на всички заинтересовани, заедно с нашия сценарий) и различното времетраене (1:34 минути за италианското видео срещу близо три пъти повече за “Това е България!”), непредубеденият поглед показва следното:

1. Кадрите на италианските младежи имат различна идея и послание от присъствието на Бойко Кръстанов и Лорина Камбурова в нашия клип.

 

2. Сравнението между кадрите, които италианците пият вино, а нашите герои - ракия, е некоректно. По тази логика можем да кажем, че 95% от рекламите на алкохолни продукти и туристически дестинации си приличат и са взаимствани от посоченото видео. Същото важи и за кадрите във влак. Интериорът на подобна локация няма как да бъде винаги различен, особено като говорим за снимачен сет на толкова ограничено пространство. Сюжетната линия налагаше запознанството между героите да се вплете в началото на пътуване из красивите кътчета на България. Това бе повод да покажем и живописната гара Ябълково, което бе сред дискутираните с възложителя акценти.

 

3. Кадрите на Лорина Камбурова със сувенирна книга с българската азбука в района на Царевец нямат общо с кадъра, в който италианското момиче пише в тефтер. Още повече, че този кадър не бе предвиден предварително, а се стигна до него в хода на снимачния процес. Член на екипа ни закупи книгата спонтанно, след като я видя в района на снимки.

 

4. Процентно, “сходните” сцени в двата клипа са пренебрежимо малко, за да можем да говорим за копиране. И макар стилистиката да е характерна за подобен род рекламни клипове, нашият носи съвсем различна идея и послание от италианския. Сравнение между двата клипа не може да се прави и защото качеството на картината и завършения режисьорски продукт са в пъти по-добри от тези на италианското видео. До момента клипът “Това е България!” се радва на широка популярност и високо одобрение - както у нас, така и в чужбина. Това, само по себе си, превръща видеото в най-добрия аудио-визуален продукт, представящ страната ни досега. Ние сме горди с работата си и бихме заснели отново всеки кадър от “Това е България!” по същия начин, по който сме го направили. И не се притесняваме от сравненията с клипа “Amo L’Italia”, тъй като вярваме, че нашият продукт е в пъти по-добър.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 3713 |09.01.2018 Ердоган обвини ЦРУ и ФБР, че подкопават авторитета на Анкара . 3| 6976 |16.05.2017 Калпакчиев: Цацаров е зависим, това срива авторитета ни . 4| 3842 |18.04.2017 Ивайло Калфин: България трябва да си увеличи авторитета пред Брюксел . 3| 4364 |14.03.2017 Съдът: ЦИК правилно е спряла клипа с турския посланик

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads