Реклама / Ads
12| 4960 |01.08.2010 НОВИНИ

Бодо Хомбах призна: ВАЦ е готова да продава вестници

.
Бодо Хомбах Източник: dw-world.de
Германската пресгрупа ВАЦ (WAZ) обяви официалните си намерения да се изтегли от вестникарския бизнес в Югоизточна Европа. Това съобщава ръководителят на ВАЦ Бодо Хомбах във всекидневника “Ханделсблат“, цитиран от БГНЕС.
Неотдавна стана ясно, че групировката по всяка вероятност напуска Сърбия.

За нас Югоизточна Европа не е пазар с бъдеще, обяснява той. Ние не желаем да се укрепим там. По думите на Хомбах ВАЦ е готова да продава, ако има подходящи условия. Можем, но не сме принудени да продаваме. Това означава, че сме свободни да го направим само, ако това е рентабилно, добавя той.

Медийната групировка с централа в Есен, Германия, смята да преотстъпи участията си в Сърбия и Румъния преди края на годината, уточнява “Ханделсблат“, без да цитира Бодо Хомбах. ВАЦ е от петнадесет години със силни позиции на Балканите и има вестници още в Хърватия, България и Македония. В средата на юни след търговски спорове със сръбски бизнесмен пресгрупата обяви, че възнамерява да напусне Сърбия, където притежава 50% от влиятелния сръбски всекидневник “Политика“.

Припомняме, че информация за преговори за продажба на ВГБ бу публикувана единствено във Frognews.bg на 20 юли 2010 г. Тя бе със заглавие „Красимир Гергов купува „Труд” и „24 часа” за 60 млн евро” и предизвика огромен интерес и емоции в медиите, свързани с ВГБ. Статията бе препечатана от редица издания. След излизането й голяма активност настъпи и сред политическите кръгове, а представители на партии в парламента и извън него се обадиха в редакцията на Фрог нюз с подробности около преговорите, както и да се интересуват как сме се добрали до толкова добре пазена тайна. Оказа се, че неофициално доста хора сред управляващите и опозицията са наясно какво се случва, но не желаят да коментират открито.

Официалните реакции бяха следните:
Самият Гергов отрече пред Mediapool написаното. "Не ме притеснявайте, на почивка съм, играя голф. Не е вярно", лаконично заяви Гергов.

На сайта на "24 часа" бе публикувано опровержение на Паул Биндер, говорител на Медийна група ВАЦ, според което слуховете за продажба на "Вестникарска група България" (ВГБ) на Красимир Гергов не отговарят на истината. "Резултатите на ВГБ са приемливи и виждаме дългосрочни перспективи за бизнеса си в България",
казва Биндер.


Пред БНР пък управителят на ВГБ Аксел Шиндлер каза: „На този етап няма да коментираме”.

Накрая трябваше да проговори г-н Бодо Хомбах, за да стане ясно, че издания на ВАЦ са на пазара и се обсъждат параметрите на офертата за покупко/продажба. Това в голяма степен потвърждава и нашата информация, публикувана на 20 юли 2010 г.
Междувременно в редакцията се обади и PR-ката на бизнесмена Красимир Гергов. Първо отрече информацията. След това се обади втори път и поиска среща на следващия ден. На следващия ден забрави, че е поискала разговор.

Всъщност, оказа се, че наистина нашата информация не е била на 100 процента вярна. В преговорите наистина участвал известният медиен бос Красимир Гергов, но не като основен купувач, а като представител на заинтересована страна. Консултант на самия Гергов пък било лице, което в момента е на висок пост в медийната империя на ВГБ. Кандидаткупувачите вече имали свои медии в България, но се обърнали към Гергов, заради доказаните му качества и позиции на медийния и рекламен пазар.

Припомняме, че ВГБ е най-голямата издателска група за периодични печатни издания в България. Компанията притежава издателствата “Медиа Холдинг” АД, “168 часа” ЕООД, “Издателство за списания Медиа” ЕООД, “Медиа Партнер” ЕООД, “Пресгрупа Утро” ЕООД, “Български фермер” ООД и Книгоиздателска къща “Труд”.
Създадена в началото на 1997 г., ВГБ наложи в България познатия в Европа модел на немския вестникарски концерн ВАЦ, който обединява централизираното управление на дейности като производство, снабдяване, разпространение, реклама, маркетинг и др.

В последно време обаче очевидно този модел не работи както преди време. Германските собственици признават, че търпят големи загуби по линия на рекламните постъпления. Спадът само през последната година е с близо 40-50 на сто. Освен това тиражите на „Труд” и „24 часа” също не са такива, каквито биха искали да са собствениците. В. „Труд” се печата в тираж от 70 -75 хил. бр., а в. „24 часа” – 60-65 хил. Запознати твърдят, че от тях се продават не повече от 70 процента.
Конкурентният „Стандарт” през седмицата вече минава 55-60 хил. бр., а съботния му брой минава 130 000, което е заплаха за изданията на ВАЦ.

В. „Телеграф”, който е собственост на „Нова българска медийна група холдинг”, пък се движи в космическите за страната ни 100-120 хиляди броя, което изнервя вацовите шефове.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 5103 |25.06.2010 Вестервеле: Германия е готова да инвестира в България . 2| 4394 |12.06.2010 Р. Плевнелиев призна: Комуникацията ни е пропукана . 6| 4835 |24.02.2010 Експертизата по доклада на ДАНС готова, да се готви Станишев . 9| 4508 |08.01.2010 Борисов призна: Платих на пиратите

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads