11|
5661
|18.09.2009
НОВИНИ
Борисов да си наложи 100 дни мълчание
Бойко Борисов трябва да си наложи 100 дни мълчание, да спре да е централен говорител на всичко в държавата, за да се чуят експертните гласове около него, заяви Георги Лозанов.
Изявлението си Лозанов направи пред фондация "Медийна демокрация" при представянето на докладите от наблюдението на медиите при последните месеци на активна политическа дейност, предаде агенция BGNES.
Борисов продължава да прави политиката като спектакъл като остава неоспорим лидер по присъствие в медиите.Според експертите обаче говоренето на "ти" с медиите идентифицира проблем. Хората са свикнали премиерът да е непрекъснато пред очите им и когато изчезне за миг, това предизвиква страдание, заяви доц. Орлин Спасов – ръководител на проекта.Според него Борисов е осъзнал властовия потенциал на медиите и се стреми да ги запълни. Налице е ситуация, в която нещата изглеждат сякаш властта се упражнява директно от екрана на медиите.
След изборите анализите и коментарите в медиите рязко са намалели, отчитат от фондацията. Ако през юли те са били 247 то през август те са 118 и тенденцията е да продължат да намаляват. Изчезва и алтернативното говорене в медиите, отбелязват експертите в областта. Трите ключови думи през август във всекидневниците са “Бойко Борисов”, “Сергей Станишев” и “Мадона”, става ясно от направените медийни доклади. “Няма по-отблъскваща картина от тази медиите да се ласкаят от това, че са фамилиарни с властта” коментира Орлин Спасов.
В медиите се получава “магическо проглеждане” след изборите и те си позволяват да стигнат до обобщена оценка за предишното управление, посочи медийният юрист доц. Нели Огнянова. Темата за Европа е сред най-популярните след изборите, но е сведена до “парите на Европа”. Между медиите и властта в момента няма дистанция, допълни тя.
Бойко Борисов действа като пожарна – идентифицира проблем и го решава, припомни Нели Огнянова думи на социолога
(сега началник на кабинета на премиера) Румяна Бъчварова отпреди години. Огнянова отбелязва че, за сметка на магическото проглеждане след изборите в медиите са се появили нови зони на мълчание – групировката “ТИМ”, законопроектите за нотариалната дейност и за културното наследство.
Успехът на Бойко Борисов се дължи на неговите дълбочинно български характеристики, коментира и социалният антрополог Харалан Александров. Премиерът е олицетворение на копнежа по лесното справяне с тежките цивилизационни проблеми. Той печели дивиденти и от личната си история, и умението да я разкаже, убеден е антропологът. Това отчасти е свързано и с непрестижността на разказването на личната история във времето на социализма. Личността на Борисов, обаче не е единственият фактор за неговата популярност. Дълбокият стремеж на медиите още от миналото за близост с властта допълва картината.
Анализите и докладите на фондация "Медийна демокрация" са достъпни на интернет адрес: https://www.fmd.bg/
Борисов продължава да прави политиката като спектакъл като остава неоспорим лидер по присъствие в медиите.Според експертите обаче говоренето на "ти" с медиите идентифицира проблем. Хората са свикнали премиерът да е непрекъснато пред очите им и когато изчезне за миг, това предизвиква страдание, заяви доц. Орлин Спасов – ръководител на проекта.Според него Борисов е осъзнал властовия потенциал на медиите и се стреми да ги запълни. Налице е ситуация, в която нещата изглеждат сякаш властта се упражнява директно от екрана на медиите.
След изборите анализите и коментарите в медиите рязко са намалели, отчитат от фондацията. Ако през юли те са били 247 то през август те са 118 и тенденцията е да продължат да намаляват. Изчезва и алтернативното говорене в медиите, отбелязват експертите в областта. Трите ключови думи през август във всекидневниците са “Бойко Борисов”, “Сергей Станишев” и “Мадона”, става ясно от направените медийни доклади. “Няма по-отблъскваща картина от тази медиите да се ласкаят от това, че са фамилиарни с властта” коментира Орлин Спасов.
В медиите се получава “магическо проглеждане” след изборите и те си позволяват да стигнат до обобщена оценка за предишното управление, посочи медийният юрист доц. Нели Огнянова. Темата за Европа е сред най-популярните след изборите, но е сведена до “парите на Европа”. Между медиите и властта в момента няма дистанция, допълни тя.
Бойко Борисов действа като пожарна – идентифицира проблем и го решава, припомни Нели Огнянова думи на социолога
(сега началник на кабинета на премиера) Румяна Бъчварова отпреди години. Огнянова отбелязва че, за сметка на магическото проглеждане след изборите в медиите са се появили нови зони на мълчание – групировката “ТИМ”, законопроектите за нотариалната дейност и за културното наследство.
Успехът на Бойко Борисов се дължи на неговите дълбочинно български характеристики, коментира и социалният антрополог Харалан Александров. Премиерът е олицетворение на копнежа по лесното справяне с тежките цивилизационни проблеми. Той печели дивиденти и от личната си история, и умението да я разкаже, убеден е антропологът. Това отчасти е свързано и с непрестижността на разказването на личната история във времето на социализма. Личността на Борисов, обаче не е единственият фактор за неговата популярност. Дълбокият стремеж на медиите още от миналото за близост с властта допълва картината.
Анализите и докладите на фондация "Медийна демокрация" са достъпни на интернет адрес: https://www.fmd.bg/
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads