Ето ги кръпките по Северната тангента - дрон засне участъка с липсващия асфалт по ключовото трасе
Ключовото трасе край София бе изградено със 180 млн. лв. еврофинансиране. Строителството на Северната скоростна тангента започна в края на 2015 г. и завърши през април 2016 г. Дължина на участъка е 16,5 км и вероятно е най-бързо построеното трасе в историята ни. Скоростта на строежа е голяма гордост за бившият премиер Бойко Борисов. Резултатът е повече от очевиден.
Преди три седмици регионалният министър арх. Иван Шишков оповести данни от проверка на Агенция пътна инфраструктура (АПИ), според които една трета от плътността на асфалта на тангентата липсва. От планирани 20 см дебелина на пътната настилка са изпълнени едва 14 см при строежа, демонстрира проба тип „асфалтова ядка“. Предстоят по-задълбочени изследвания на състоянието на трасето. Контрааргументът срещу критиките на арх. Шишков беше, че пробите не са взети правилно и са компрометирани.
Няколко дни по-късно за 24 часа беше задържан Велико Желев, собственик на големите инфраструктурни фирми „Хидрострой“ и „ВДХ“, които строиха Северната скоростна тангента. Оказа се обаче, че арестът е по сигнал на негов служител за побой и принуждаване да подписва документи с невярно съдържание, няма нищо общо с липсващия асфалт.
Моля, подкрепете ни.