0|
4545
|08.09.2016
НОВИНИ
ФРОГОКО! Ето как насърчават талантливите деца в Германия!
По дефиниция почти всеки 50-и ученик в Германия се счита за особено надарен. Хамбургският сенатор по образованието Тиес Рабе заяви, че целенасоченото насърчаване на особено талантливи деца и младежи е „редовна задача във всяко училище и във всеки отделен клас“.
Говорителят на министерствата на образованието на федералните провинции, управлявани от червено-зелената коалиция, каза пред Германската прес агенция в Берлин, че класовете, съставени само от надарени деца, не предлагали никакви предимства. „Напротив: Такива обособени класове крият опасност насърчаването на талантите в обикновените класове да изостане и много ученици да не получат прилична подкрепа.“
Така Рабе се дистанцира от концепцията на министрите на образованието от Съюза, които залагат в по-голяма степен на специални класове за особено надарени деца.Социалдемократът се позова на актуално дългосрочно проучване от Вюрцбург, според което освен в класовете за надарени ученици има добри възможности за насърчаване на голям брой много интелигентни деца и в рамките на редовните занятия. „Искаме да се обмисля и планира от самото начало насърчаването на талантливите деца във всеки учебен час“.
Сенаторът подчерта, че държавата и федералните провинции би трябвало да си сътрудничат по-тясно в тази област. „Държавата би могла да се ангажира по-специално в областта на диагностицирането на надарени деца, на научната подкрепа и изследване на добри концепции за обучение и на извънучилищното подпомагане. А федералните провинции биха могли в рамките на пилотни проекти да оказват подкрепа на училищата при разработването на подходящи концепции за преподаване и учебни материали.“ Миналата година Конференцията на министрите на културата на провинциите стартира нова стратегия за насърчаване на особено талантливи деца и младежи.
Така Рабе се дистанцира от концепцията на министрите на образованието от Съюза, които залагат в по-голяма степен на специални класове за особено надарени деца.Социалдемократът се позова на актуално дългосрочно проучване от Вюрцбург, според което освен в класовете за надарени ученици има добри възможности за насърчаване на голям брой много интелигентни деца и в рамките на редовните занятия. „Искаме да се обмисля и планира от самото начало насърчаването на талантливите деца във всеки учебен час“.
Сенаторът подчерта, че държавата и федералните провинции би трябвало да си сътрудничат по-тясно в тази област. „Държавата би могла да се ангажира по-специално в областта на диагностицирането на надарени деца, на научната подкрепа и изследване на добри концепции за обучение и на извънучилищното подпомагане. А федералните провинции биха могли в рамките на пилотни проекти да оказват подкрепа на училищата при разработването на подходящи концепции за преподаване и учебни материали.“ Миналата година Конференцията на министрите на културата на провинциите стартира нова стратегия за насърчаване на особено талантливи деца и младежи.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads