ГДБОП предупреждава за „Черния петък“ и предстоящите празници
По статистика на специализирания отдел "Киберпрестъпност" при ГДБОП броят на измамните сайтове нараства над 10 пъти преди големи празници, каквито са и предстоящите.
Потребителите на онлайн търговията трябва да внимават и за сайтове, които продават фалшификати на световно известни защитени търговски марки на облекла, устройства, екипировка за зимните и други спортове и т.н.
При "кухите" сайтове, които представляват една "гола" интернет страница (липсва реален търговец, склад, дейност), която е рекламирана на много места, имат доста къс живот - за около месец, два. През този период за този вид страници киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания - чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии.
Във фейк сайта обикновено за високите отстъпки често има поле с пояснение, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка - над 40-50 дни. С това пояснение киберпрестъпниците въвеждат в заблуждение и успокояват жертвите си. По този начин, след като "кухата" страница събере финансовите средства от извършените към нея "покупки" и рекламната й кампания приключи, страницата бива изтрита и повече не може да бъде намерена.
Финансовите средства за мнимите покупки на жертвите обикновено постъпват в банкови сметки в Китай и други континенти, което силно затруднява тяхното възстановяване.
Моля, подкрепете ни.