0|
4910
|27.09.2016
НОВИНИ
Ген. Михов: Не ”Добре дошли” и огради, а глобално решение за мигрантите
По отношение на мигрантския въпрос минаваме през три етапа. Първият беше на „добре дошли“. Стигнахме бързо до втория - издигането на огради. Най-важен е обаче третият етап, намирането на глобално политическо решение. Това заяви председателят на парламентарната Комисия по отбрана и зам.-председател на ПГ на АБВ ген. Михо Михов.
По думите му пред радио "Фокус" цивилизационният сблъсък между Азия, Африка и Европа е провокиран, а така наречената „Арабска пролет“ е свалила светски режими на управление, но не е довела до завършване на демократизацията на обществата в съответните държави. „Нашата стратегия за подпомагане на тези държави и някога, и сега с мисиите на БА и другите служби за сигурност, не дават крайния резултат, който се очакваше. Защото ние искахме да задържим там тероризма и лошите неща, а те дойдоха на нашите граници. Т.е., глобалната причина изисква глобално решение и то не може да бъде друго, освен политическо. Още отначало от 2014 година позицията на АБВ бе, че Европа трябва да има обща, консолидирана позиция. Тя трябва да бъде час по-скоро обявена и нашето виждане е връщане на мигрантите в страните им на рождение и произход“, смята той.
В страни от темата ген.Михов коментира и предложенията на АБВ за промени в текстовете на антитерористичния закон. По думите му е необходима по-голяма стиковка при взаимодействието на БА с МВР и другите служби за сигурност. „Необходимо е да се стиковат степените, нивата на готовност за реакция, третирани в закона, които засягат Националния план за борба с тероризма. Те не са стиковани със Закона за отбраната и Въоръжените сили и системата за бойна готовност в Българската армия. Това е едното ни предложение. Но най-важното е армията да не се експлоатира като „доведено дете“. Тя е солидният фактор на държавното строителство и атрибут на държавата, затова не бива да се експлоатира в ниските нива на терористична опасност, а само при високите крайни нива“
„Важно е и тълкованието „обосновано предположение“. Според нашите юристи тук трябва да се прилага по-скоро Наказателния кодекс, отколкото такава теза да се залага в този антитерористичен закон. Друго главно е предложението операциите и Националния оперативен щаб да се ръководят от МВР в лицето на министъра на вътрешните работи. Ние обаче считаме, че това трябва да е задача, която да се изпълнява от Главния секретар на МВР. Може би и още нещо, използването на специални разузнавателни средства не се налага да бъде увеличено и да остане досегашната практика една плюс една година или общо две години“, подочи Михов.
В страни от темата ген.Михов коментира и предложенията на АБВ за промени в текстовете на антитерористичния закон. По думите му е необходима по-голяма стиковка при взаимодействието на БА с МВР и другите служби за сигурност. „Необходимо е да се стиковат степените, нивата на готовност за реакция, третирани в закона, които засягат Националния план за борба с тероризма. Те не са стиковани със Закона за отбраната и Въоръжените сили и системата за бойна готовност в Българската армия. Това е едното ни предложение. Но най-важното е армията да не се експлоатира като „доведено дете“. Тя е солидният фактор на държавното строителство и атрибут на държавата, затова не бива да се експлоатира в ниските нива на терористична опасност, а само при високите крайни нива“
„Важно е и тълкованието „обосновано предположение“. Според нашите юристи тук трябва да се прилага по-скоро Наказателния кодекс, отколкото такава теза да се залага в този антитерористичен закон. Друго главно е предложението операциите и Националния оперативен щаб да се ръководят от МВР в лицето на министъра на вътрешните работи. Ние обаче считаме, че това трябва да е задача, която да се изпълнява от Главния секретар на МВР. Може би и още нещо, използването на специални разузнавателни средства не се налага да бъде увеличено и да остане досегашната практика една плюс една година или общо две години“, подочи Михов.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads