Реклама / Ads
2| 2826 |26.09.2022 НОВИНИ

Ген. Николай Русев: Гарантирам ви, че небето ни е сигурно. Има интерес към професията пилот

.
Николай Русев
Една година ще водим летателна дейност от летище Пловдив. Летището отговоря на изискванията. Не сме свикнали да работим в разкош. Това каза по БТВ ген. Николай Русев.
 

Една част от територията на летище Пловдив  е за стациониране на нашите мигове. Ние сме разположили там своя лагер. Надявам се това да е за година, за да се случи ремонт на полосата на Граф Игнатиево. 


Ще модернизираме летището. Полосата за Ф-16 ще се изгради тепърва. С Ф-16 не е започнало обучението на летателно-технически състав. Двете момчета към края на 2024 година ще се похвалим, че могат да дойдат и да пилотират. По договор очакваме 14 пилоти да завършат подготовката си за Ф-16. При положение, че сме подписали договор за 8 Ф-16, необходимо е да се допълни ескадрилата. Навсякъде по света ескадрилите се състоят от различен брой самолети. Колкото повече… как беше….Мечо Пух. 

 

Базата ни е затворена, ще носим дежурства от летище Пловдив. Съюзниците са добре дошли да дежурим заедно. Засега няма план за подобно нещо. Може и ние да го поискаме или пък НАТО да реши. Гарантирам ви, че небето ни е сигурно.  Стар самолет няма.

 

Ремонт на самолетите и модернизация на самолетите не се извършва. Вероятно ще се купуват двигатели от Полша и у нас ще се монтират, за да сме сигурни.

За мен е важно да не товарим партньорите ни с различни наши искания, а да развиваме собствените си способности. Да не сме само консуматори, а да допринасяме. 


Напоследък медиите се наводниха с познатите и  преекспонирани експерти. Съмнителна е тяхната експертиза по отношение на авиацията.  Важно е какви оферти ще ни предоставят. Ако тя ни удовлетворява. Ако има добра цена и е допустима за България - защо не. Без хора няма как да продължим да съществуваме. 


Летците ни могат на всякакъв тип самолети да летят. Обучението е от порядъка на 6-8 месеца. Очакваме разговори и добри оферти за самолети от Франция, Израел, САЩ. Зависи кой какво ще предложи. За нас сега е важно да не товарим партньорите си и да имаме буфер със сериозно разсрочено разплащане. Ако са втора ръка те няма да могат да летят толкова дълго. Ф-16 е сериозна машина.

 

На Румъния е бе необходимо 4 години от закупуване на Ф-16 до бойно дежурство. Има недостатъчен ресурс на самолети. Всички пилоти на МИГ-29 дават и бойно дежурство. Сега двама са готови да излетят на летище Пловдив до 15 минути. Напоследък не сме активирани за такива случаи. 


За щастие през последните две години виждам раздвижване във военното училище в Долна Митрополия. Количеството на пилоти зависи от ВВС. Училището работи. Има интерес към професията пилот. Няма общо в адреналина между изтребителна и гражданска авиация. 


Очакваме двигателите да не са  два, а повече. През това време търсим алтернативен вариант. Полша експлоатира МИГ-29. Безплатно никой не дава, ние трябва да сме готови да си купим.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2962 |16.09.2022 Анализаторът Николай Кръстев: През партиите влиза руското влияние в България . 0| 3035 |14.09.2022 Атанас Русев: Все едно на престъпници да подавате сигнали за престъпленията им . 0| 3052 |10.09.2022 Експертът Ат. Русев: Сечта е виновна за наводненията в Карловско, властта си затваря очите . 0| 3010 |07.09.2022 Митрополит Николай нападна училите в чужбина българи, от ”Промяната” се обидиха

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads