Реклама / Ads
12| 12265 |07.10.2008 НОВИНИ

Искат ТИР-овете да спрат да се движат за по 6 часа в петък и неделя

.
Въвеждането на такава забрана трябва да стане веднага, но да се даде подходящ отлагатен срок от 6 -8 месеца през, които държавата, общините и бизнеса да осигурят места за паркиране и почивка на тировете и техните водачи.
 

ТИР-овете да спрат да се движат за по 6 часа в петък и неделя. Това предлагат от Асоциацията на застраховани и пострадали при катастрофи.

Има ли инцидент с ТИР, почти винаги има тежко ранени и загинали. Въпреки, че официалната статистика твърди, че произшествиятаа по вина на водачите на тежки камиони са около 1 % от всички ПТП.

От БАЗК настояват да се въведе и забрана за движение на тежките камиони през събота и неделя. "Считаме, че тотална забрана за движение на тировете за 48 часа би била доста крайна мярка", коментират от асоциацията.

tirove_1.jpg

Според тях ограниченията трябва да се прилагат в „по-мекия” вариант, който съществува в редица европейски държави. Те предлагат тировете да се спират за 6 часа в петък от 15 до 21 ч и за 5 часа в неделя от 14 до 20 ч.

Анализирайки трафика и натоварването на основните магистрали в страната, ще се установи, че това са периодите, в които има най-голямо предвижване на леки автомобили. Българите пътуват все повече извън градовете за уикендите. Отчитайки статистиката за разпределение на ПТП по часове, се вижда че посочените часове – от 16 до 21 ч са с най-висока концентрация на катастрофи. Следователно е добре през този период да се намали присъствието на тирове, които често създават рискови ситуации на пътя.

"Въвеждането на такава законова забрана трябва да стане веднага, но да се даде подходящ отлагатен срок от 6 -8 месеца през, които държавата, общините, бизнеса, сдруженията на транспортните фирми да намерят начин да осигурят места за паркиране и почивка на тировете и техните водачи", смятат от организацията.

Ако е ясно, че след 6 месеца, ще има забрана за движение в определени часове, бизнеса ще намери икономическа изгода да предложи места за паркиране и изчакване.

България като транзитна държава, не бива да въвежда крайни мерки срещу тировете и да спре за дни движението на стоките и да блокира транспортните връзки между Европа и Азия, но може разумно да ограничи проблемите, който създават тежките машини. А да твърдим, че такива проблеми няма е нелепо.

Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи призовава въпроса с ограничаване на движението на тировете да влезе отново в дневния ред на парламента, защото така поне малко щели да намалеят тежките катастрофи и инциденти на пътя. Frognews.bg

tirove.jpg  снимки Вяра Йовева

 

 
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 4880 |21.09.2008 Над 50 на сто от работниците искат стачка, според КНСБ . 3| 5335 |18.09.2008 Прокуратурата да провери партиите, искат червени депутати . 5| 5630 |16.09.2008 М. Червеняков: Да спрат бомбастичните изявления в медиите . 16| 5503 |08.09.2008 Репресирани искат проверка на имущество на Емилия Масларова

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads