Реклама / Ads
0| 5523 |15.01.2025 СВЯТ

Таксите за магистралите в Турция се вдигат с над 42 процента

.
Турция
Главна дирекция на магистралите (KGM) в Анкара обяви, че таксите за мостове и магистрали в Турция са увеличени с над 42 процента. Новата тарифа важи от снощи. Най-изгодно остава пътуването по магистралата Одрин-Истанбул, която струва 93 лири (5 лв).
 

Магистралата Малкара до моста при Дарданелите, при Чанаккале е 785 лири (42,15 лв). Таксата за моста над Босфора, носещ името "Мост на мъчениците от 15 юли" и моста Фатих Султан Мехмет се увеличи от 33 лири на 47 лири (2,50 лв). Това увеличение съответства на увеличение от 42 процента.


Таксата за най-новият мост над Босфора до Черно море, моста Явуз Султан Селим се увеличи от 70 лири на 80 лири (4,30 лв). Бяха въведени дневни и нощни тарифи за тунела Евразия за преминаване под Босфора, предаде Марица

 

Еднопосочните такси за тунел Евразия бяха определени на 225 TL (12,10 лв) за автомобили, 337,5 TL за микробуси и 175 TL за мотоциклети в дневната тарифа. Нощната тарифа ще е с намаление от 50 на сто, като тези тарифи ще се прилагат от 00:00 през нощта до 04:59 сутринта.

 

Таксата за моста Османгази, свързващ магистралата от Истанбул за Бурса и Измир, един от най-големите мостове в Турция, се увеличи от 555 лири на 795 лири (42,75 лв). Това увеличение означава увеличение от 42,3 процента. Подобно увеличение има и при моста Чанаккале от 1915 г., за който таксата се увеличи от 585 лири на 790 лири (42 лв). Тези два моста станаха мостовете с най-скъпи такси в Турция.


KGM също увеличи таксите за останалите магистрали. Таксата за магистралата от Анкара до Нигде се увеличи от 295 лири на 590 лири.


Министърът на транспорта и инфраструктурата Абдулкадир Уралоглу направи изявление преди решението за увеличение. Министърът уточни, че са се увеличили разходите за поддръжка на мостове и магистрали. Той съобщи, че е направено ново проучване за покриване на тези разходи. Главната дирекция на магистралите определи нови такси в резултат на това проучване.

 

Частни компании експлоатират някои от мостовете и магистралите, за които е приложено най-голямо увеличение на цените. Тези компании строят мостове и магистрали, експлоатират ги за определен период от време и след това ги предават на държавата.


При несъответствие в бройката на договорения пътникопоток по съоръженията, държавата доплаща на изпълнителните компании разликата, по договорени такси. Опозицията критикува управляващите, че това са огромни разходи за държавния бюджет и неправомерно облагодетелства частните строителни компании.

 

 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 418 |08.12.2025 Възходът на „Рексъм“ продължава: Гигант инвестира във футболния отбор на Райън Рейнолдс . 0| 379 |08.12.2025 Не подценявайте истинската елха: Екологични ползи и въглероден отпечатък . 0| 578 |08.12.2025 София: Три пункта за контрол и указания по високоговорители на протест в сряда . 0| 646 |08.12.2025 Наградите „Златен глобус“: Кой за какво е номиниран?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads