КЗП пусна мобилно приложение за директни сигнали
"Положителното при него е, че първоначалната комуникация се осъществява с търговеца. Администраторите на приложението имат грижата да управляват този процес, като се дава възможност търговецът да се поправи в срок от 5 работни дни", информира в студиото на "България сутрин" председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Той допълни, че в случаите, когато клиентът не е удовлетворен от резултата, директно се насочва сигнал към Комисията за защита на потребителите. Той заяви, че от 30 ноември КЗП е стартирала кампания с проверки по зимните курорти. "Инспекираме всички търговски и туристически обекти, които вече работят. Фокусираме се при онези, при които в изминали периоди сме констатирали някакви нарушения. Целта е да приведем тези места в съответствие със закона, преди туристите масово да пристигнат", обясни Маргаритов.
Освен зимните курорти, Комисията за защита на потребителите отправя поглед и към изправността на лифтовете и влековете - следващ етап на проверки, който ще се изпълнява съвместно с агенциите "Метеорология" и "Технически надзор".
"Вече направихме извод от кампанията "Черен петък". Въпреки скептицизма на българина, видяхме големите опашки пред търговските центрове, както и статистиката в онлайн пазаруването", коментира Маргаритов. КЗП е констатирала малко над 30 нарушения на фалшиви намаления. "Търговците използват идването на "Черния петък", вдигат цената на стока или група от такива непосредствено преди този ден, после връщат старите нива на цените", посочи Маргаритов.
Моля, подкрепете ни.