3|
4624
|18.10.2010
НОВИНИ
Мечтата за еврозоната все повече химера
Философията на бюджет трябва да се основава на ниски данъци, балансиран бюджет, реформи, които са наложителни и реформи, които се насочват към хората, към техния избор и на практика им дават повече власт – със собствения избор да предопределят политиките. Това е позицията на експерти от Института за пазарно стопонство (ИПИ) предаде фокус.
По думите на Петър Ганев от ИПИ към момента директна заплаха за валутния борд няма, но от гледна точка на стабилност и доверие, заплахата е реална и тя се случва. В България вече и то от доста време поне от ревизията на бюджет 2010 г., доверието го няма, ще имаме пета поредна година на дефицит, от който дори прекомерен през тази, най-вероятно през следващата година.
Според него това оказва влияние не само в това, че надеждите за еврозоната се изпаряват, но от гледна точка на липсата на пълно доверие, на по-малкото инвестиции, на високите лихви.
От института предвиждат 5 процентни пункта намаление на осигуровките, от които 2 % са от здраве. Това са тези, които отиват в здравния резерв, повече да не отиват в този резерв. 6 процентни пункта вноска към частен фонд биха били достатъчни за осигуряване на качествено здраве, както и 3 процентни пункта намаление на пенсионната вноска към държавата, 2 от които отиват в личната сметка, тоест на практика ние предвиждаме и намаление на осигуровките", каза още той.
"Колкото до фискалния резерв, това, което е залегнало в нашия бюджет, е, че той се запазва към момента такъв, какъвто е. Резервът за здраве остава резерв за здраве като гарант за реформата, без да се попълва повече. Резервът от Сребърния фонд за пенсии остава като гарант за пенсионната реформа, като приватизацията, която най-накрая трябва да започне, трябва да попълва този Сребърен фонд, не да се използват счетоводни трикове, които да вкарват приходите от приватизация в бюджета, а да отиват, така, както са по закон за гарантиране на пенсионната реформа", каза Петър Ганев.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads