66|
7272
|13.03.2011
НОВИНИ
Медиана: Спад на рейтинга на всички политици; Цветанов губи 17%
В условията на криза хората все повече осъзнават, че на бензиностанцията зареждат акциз, пушат акциз и усещат държавата като ортак на джоба им и когато ежедневието им е в криза, гледат с лошо око на държавата.
Това каза Кольо Колев, директор на социологическа агенция „Медиана”, на пресконференция.
Икономиката заема своето изходно място в оценката на политиката: „Хората започват да мислят за политиката не за това, което тя прави за миналото, а това, което прави за настоящето”, посочи Колев.
Ценовият шок драстично променя политическите нагласи. Така в условията на криза хората все повече осъзнават, че на бензиностанцията зареждат акциз, пушат акциз и усещат държавата като ортак на джоба им и когато ежедневието им е в криза, гледат с лошо око на държавата.
През март изследването, което е представително за цялата страна, показва, че 44% от хората драстично са свили разходите си, 48% - донякъде и само 8% запазват стандарта си.
Относно оптимизма и песимизма - 52% смятат, че ще им се наложи още да свиват разходите си, 35% - че може би ще им се наложи да ги ограничат и 13 % смятат, че ще запазят потреблението си.
От 42% на 52 % са се увеличили хората, които смятат че нещата ще вървят на зле. Относно икономизацията на политическия живот, Колев посочи, че от тези, които рязко са ограничили потреблението си, само 11,7% са симпатизанти на ГЕРБ. От тези, които слабо са ограничили потреблението - 30,9% са симпатизанти на управляващата партия, а от тези, които са с незасегнато потребление - 39,6% симпатизират на ГЕРБ.
Досега дебатът в България се водеше за миналото и вината, отиваме на избори, за да накажем предишните, коментира Колев наказателното гласуване и спецификата на прехода у нас. Накратко "Шоуто" свърши – икономиката, хлябът, изместват битката с миналото, каза още Колев. В резултат, получаваме следните резултати: Нарастващ страх и песимизъм за бъдещето; Свито потребление с тенденция за продължаващо ограничаване; Общ негативизъм по отношение на политиката и политическото, като цяло (спад на рейтинга на всички политици); Срив на доверието в управлението – най-силен именно сред избирателите, най-силно ударени от кризата и ценовия скок. Може да се прогнозира, че без ясни позитивни сигнали за икономическото развитие на страната, кризата на доверие към управлението ще се задълбочи, заяви Колев.
Цветан Цветанов губи 17% подкрепа от хората, а Бойко Борисов – 10% в сравнение с декември 2010 година, според национално представително изследване на агенция "Медиана" проведено от 1 до 8 март.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads