Неделя, 16 Декември 2018, 13:52
Frognews
6| 2892 |04.10.2018

Методи Андреев: Поддържането на мостовете и пътищата е кампанийно

.
Методи Андреев Източник: БГНЕС
Вероятно смъртта на 18 души е достатъчна, за да се ремонтира и обезопаси пътят към Своге. Вероятно…, но жители на града отново се събраха на пореден протест, касаещ пътната безопасност.

Мостът на влизане в града е ремонтиран преди 3 години, но носещата му стена вече е тръгнала да се свлича. Асфалтовата покривка е напукана, а преминаващите ТИР-ове не помагат на положението.

 

Хората се притесняват от пътя. Те казват, че това е единствената им връзка със света.

"Опасно е. Всичко се е напукало. Мостът пропадна през 1984 година. Тогава падна цял автобус с деца в реката. Загинаха 3 от тях. Не искаме това да се случва отново. Протестът ни е за всички, не само за нас", подчерта протестираща.

 

На мястото на трагичния инцидент преди повече от месец, при който се обърна автобус и загинаха 18 души, ще бъдат извършени 5 експертизи, които трябва да оценят състоянието на пътните условия.

 

Според протестиращите, всички знаят и виждат, че пътят е некачествен.

 

"Проблемът не е в асфалта, а в дилетационната фуга. Нещо не е изпълнено както трябва. Тези фуги са до 20 милиметра. Мостовите съоръжения по нашата пътна мрежа бяха дълго време пренебрегвани. Те трябва да се преглеждат и да се почистват. Брал съм зрял домат от мостово съоръжение. Не се обръща внимание на мостовете. По света най-слабите места на съоръженията – фугите – вече се избягват. В България все още възложителите не са съвсем наясно", подчерта експертът от "Пътно строителство" инж. Ясен Ишев.

 

В студиото на "България сутрин" той отбеляза, че всички политици искат да режат лентички и да откриват магистрали, но строежите и пътищата трябва да бъдат поддържани.

 

"Функцията на тези фуги е да се свиват и разтягат в зависимост от климатичните условия. В България няма мостове, които могат да рухнат изведнъж. С изключение на тежка сеизмична активност. Но има мостове, които могат да предизвикат пътен инцидент", посочи експертът по "Масивни конструкции" – УАСГ доц. Методи Андреев.

Според него, при нас нещата не се случват, защото нашият инвестиционен процес в строителството не е уреден.

 

"Това е причината масово строежите да са некачествени. Основните участници са проектант, контрол, строител и надзор. Тези 4 участници не са независими. Те са пряко зависими от фирмата, спечелила обществената поръчка. Поддържането на мостовете и пътищата трябва да бъде перманентна дейност, а не кампанийна", призова той.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Методи Лалов: Разбрахте ли кога държавата ни бе овладяна от уродливото статукво? 8| 7645 |10.07.2018 . Методи Андреев пред Фрог: Българският парламент е окупиран от политиката на Кремъл 25| 8651 |08.06.2018 . Методи Андреев за Фрог: ГЕРБ легитимира антинатовската кампания 12| 7516 |11.05.2018 . Българската православна църква почита паметта на св. св. Кирил и Методий 0| 3401 |11.05.2018

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах