Реклама / Ads
5| 4297 |05.07.2019 НОВИНИ

МРРБ с отстъпки пред превозвачите за тол-таксите

.
Източник: МРРБ
Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) се е съгласило да редуцира с близо 50 % платените републикански пътища, да намали тол таксите за тежкотоварни превозни средства над 3,5 тона и за нулева ставки за редовните автобусни линии.
 

Това съобщават като новина от МРРБ след първото заседание на т.нар. „Обществения консултативен съвет за въвеждане на тол системата“. В съвета, ръководен от зам.-министър Николай Нанков,  са взели участие над 30 представители на институции и експерти от браншови организации в транспортния и търговския сектор, се казва в съобщението до МРРБ. Следващата среща е насрочена за  16 юли.

 

МРРБ са се съгласили с искането на превозвачите, да бъде намален обхватът на платената републиканска пътна мрежа и в момента предлагат тя да е около 5900 км - автомагистрали, първи клас и частично втори клас пътища. Според министерството технически с електронната система ще бъдат покрити всичките 10 800 км пътища в страната, както е заложено в заданието за изграждането на инфраструктурата на системата. По думите им стационарните контролни точки с камери и сензори, изградена по трасетата извън обхвата на таксуването с тол, няма да стои неизползвана, а ще е в помощ при измерване на натоварването на оси, извънгабаритните товари, както и за контролните цели на Пътна полиция, която ще има възможност да проследи средна скорост на движение.

 

Министерството също така е приело аргументите на превозвачите от такси да бъдат освободени третокласните пътища. В резултат на това тарифите на тол таксите ще бъдат преработени и ще са различни според класа на пътя – автомагистрала, първи или втори клас. Таксите ще имат различна ставка и според категориите на превозните средства в зависимост от тонажа им, броя на осите и екологичния им клас.

 

От МРРБ са предложи няколко варианта на тарифи, които отново ще бъдат преработени. Офертата  за  най-масовия тежкотоварен превоз - ТИР с тегло над 12 тона и повече от три оси, ако е клас Евро 01 или Евро 02 е да плаща 39 ст. на километър за преминаване по магистрала или път първи клас. Ако е клас Евро 03 и Евро 04 – 36 ст. на километър, а клас Евро 05 – 33 ст. на километър, и клас Евро 06 – 26 ст. на километър.

 

Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи и на Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта Магдалена Милтенова подчерта, че е европейска практика от тол такса да се освободят редовните линии, за които се плаща билет и да има такси само за случайните и служебни автобусни превози, които по данни на бранша са около 50 на сто от автобусните превози. Пред журналисти Николай Нанков заяви, че министерството е склонно да приеме това предложението на автобусните превозвачи.

 

"Има диалог, днес за нас беше важно да разберем дали сме чути. Оказа се, че сме чути", заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Очакваме още редуциране на обхвата на платените пътища и да се покрие целият транзитен трафик, добави той. За нас беше важно да разберем, че тежкотоварните превозни средства с GPS няма нужда да се снабдяват и с бордови устройства, каза още Арабаджиев.

 

Тежкотоварните автомобили, които имат GPS система, няма нужда да купуват нови бордови устройства или маршрутни карти, обясни директорът на Националното ТОЛ управление проф. Олег Асенов. Доставчиците на декларирани данни преработват суровите GPS данни в т.нар. тол декларации – маркират къде по маршрута си превозното средство е преминало по участъци с тол такса,  и подават информацията към Националните доставчици на услуги, които от своя страна препращат към Националното тол управление, обясни той. До 2 часа след преминаване по трасето, националните доставчици на услуги трябва да доставят на Националното тол управление 98% от тол декларациите.

 

Във връзка с това Нанков обяви, че режимът за регистрация на доставчиците на декларирани данни ще бъде облекчен чрез уведомително писмо до АПИ, защото на българския пазар има около 70 фирми, които доставят декларирани данни.  По думите му в процедура за Национален доставчик на услуги на различен етап са 4 компании, каза заместник-министър Нанков.

 

Прогнозите на МРРБ след намаляването на тарифите са за около 600 млн.лв. приходи от тол такси за първата година от въвеждането й. Заедно с постъпленията от над 250 млн.лв. от електронни винетки, общо годишният приход от електронната система за събиране на пътни такси се очертава да е над 850 млн.лв.

 

От МРРБ определят като цел на тестовете на терен от 16 август да се потвърди ефективността на системата и да се добие представа за реалните разходи на превозвачите. По думите на зам.-министър Нанков по входно-изходните трасета, от и до граничните контролно-пропускателни пунктове, се изграждат стационарни контролни точки с камери, които ще проследяват транзитния трафик.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 4524 |05.07.2019 Томислав Дончев няма да оглавява предизборния щаб на ГЕРБ . 0| 4668 |05.07.2019 Планирани прекъсвания на електрозахранването на територията на Западна България, обслужвана от ЧЕЗ Разпределение, за периода 08-12.07.2019 г. . 1| 4194 |04.07.2019 Здравната каса предложи облекчена процедура за лечение на деца

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads