Поредни обещания: Ще стане ли готова АМ "Струма" през 2030 г. и ще бъде ли най-скъпата в света?
По думите му продължава работата по подпорните стени на "Струма".
"В момента са предприети мерки за изграждане на дренажна система, за да може водата да бъде отведена. По-рано такава система не е била предвидена. Липсвали са средства за по-адекватна поддръжка - през последните три години сме с доста ограничен финансов ресурс по договорите за пътно поддържане", посочи той.
От утре ще бъде въведена временна организация на движението във връзка с модернизацията на пътя Мездра-Ботевград. Единият от възможните маршрути за преминаване е проходът „Петрохан“, коментира Стоян Николов.
“След множеството проведени срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройство с местни кметове, депутати, Главна дирекция „Национална полиция“, сме стигнали до варианта проходът „Петрохан“ да се използва за движение за тежкотоварни камиони в часовете от 9:00 до 16:00 часа. През уикенда също няма да се движат такива“, посочи той.
„Основният обход е София – Ябланица – Долни Дъбник – Монтана и обратно. Има допълни варианти – през Роман, Мездра, Враца, до Монтана. И в посока София – през прохода „Петрохан“, допълни Стоян Николов.
Експертът коментира и идеята да има винетка за един ден, но не се ангажира да посочи цената ѝ.
Припомняме, че магистрала Струма трябваше да е готова преди летните Олимпийски игри в Гърция през 2004 г. Много отбори от различни страни искаха да се готвят за големия форум у нас, но нищо не се получи.
Първото правителство на Борисов обяви „Струма“ за свой приоритет през 2009 г. Преди това тя бе приоритет за тройната коалиция - НДСВ, БСП и ДПС.
През 2010 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев каза по време на парламентарен контрол, че магистрала "Струма" винаги е била тотален приоритет за пътната агенция и министерството. Има изоставане, но нали тази магистрала трябваше да е готова за Олимпийските игри в Атина през 2004 и е посочена като приоритет поне отпреди 25 години,
каза министърът.
През 2024 г. магистралата още не е готова, а шефът на АПИ Стоян Николов се кълне, че щяла да бъде завършена през 2030 г. Това означава, че няма да е готова за следващите Олимпийски игри след Париж - през 2028 г. в Лос Анжелис, САЩ. А може би ще стане за по-следващите - в Австралия? Някой вярва ли още на българските чудеса?
Със сигурност обаче строежът ще се окаже един от най-скъпите или дори най-скъпият в света. Засега строителството на километър е почти два пъти по-скъпо от това в Германия при подобни теренни условия.
Моля, подкрепете ни.