Правителството блокирало неудобните медии и въпроси
Правителството има политика да блокира неудобните медии и въпроси и в момента работата на медиите е доведена до невъзможност, заяви по БТВ Стояна Георгиева, главен редактор на електронното издание mediapool.bg.
Тенденцията на управляващите да отказват достъп до информация и да пускат на министрите си участия в публицистични предавания води до невъзможност медиите да работят и така се прави контролирана от държавата пропаганда, смята тя. Ние много зависим от нормалните контакти с институциите. Има и огромен проблем с пресцентъра на министерствата и то за потвърждения - само да или не, не за класифицирани данни. За най-елементарни неща получават журналистите отговор да изпратим въпросите или да приложим закона за достъп до информация, продължи Георгиева.
Медии, които си вършат работата биват наказвани и игнорирани от властта, смята тя. Проблемите се създават на тези в бранша, които се добират до информация и си вършат работата да хвърлят светлина върху властта и да имат критично отношение към нея. Като основен проблем в медийния сектор Георгиева отчете фактът, че за приходите си медиите отдавна не разчитат на потреблението на аудиторията си, а на правителството, което разпределя европейски средства. Битката не е за читателя , а кой да обслужи правителството. Има една медийна група, която доминира и една с по-малко влияние на вестникарския бранш. Няма плурализим, всичко е самба на една струна, смята Георгиева.
Властта да бъде трудно достъпна не е проблем отскоро, заяви на свой ред журналистката Мира Баджева. Това е работата на журналистите - да им е трудно и да правят живота на министрите труден. Така беше и при ГЕРБ, тогава нямаше проблем Борисов или Цветанов да идат където и да било, те само при Иван Звездев не бяха ходили. Тогава беше проблем да се стигне до депутатите на ГЕРБ. Така беше и по времето на Сакскобурготски, тогава той почти не общуваше с журналисти. И при Беров беше така, той също никак не беше словоохотлив, изреди Баджева.
Фактът, че медиите вече не живеят от зрителския или читателския интерес прави бранша удобен лост за търгуване, отчете Баджева. Според нея когато има две медийни групи, които воюват и взаимно се унищожават, не печели читателят, защото в крайна сметка той има други грижи, а не корпоративните им проблеми. Чрез медиите не за първи път се търгува влияние, те са удобни лостове, с които се търгуват най-различни неща. Отдавна медиите спряха да печелят сами и затова читателят вече не е важен, вече те се дотират и не живеят от стотинките на будките.
В България доверието на читателите към медиите спадна и тази тенденция показа как издателите и собствениците в търсене на задоволяване на лични амбиции и олигархични стремежи, съсипват всичко, заяви Георгиева. И журналистите имат вина за това, защото заради тежестта на жълтите медии беше загубено доверието на читателите, каза Баджева.
Моля, подкрепете ни.