Реклама / Ads

7| 3071 |25.03.2021 НОВИНИ

Предизборни сметки: Над 3.5 млн. лв. отишли за медии за 20 дни

.
Източник: БГНЕС
20 дни след началото на предизборната кампания, участниците в нея похарчиха рекордно много средства за медийно отразяване – 3 518 725 лв. без ДДС. Това е общата стойност на сключените към 24-и март договори между политическите субекти и медиите, включени в мониторинг на „Отворен парламент“.

Патриотичната коалиция Воля-НФСБ продължава да е първенец по похарчени средства като сумата, която са отделили за медии, вече е 1 115 148 лв. Формацията продължава да насочва своите средства основно към големите телевизии – Нова ТВ, БТВ и БНТ. След тях по разходи за медийна кампания се нареждат ГЕРБ-СДС с 503 392 лв. От началото на кампанията те са ориентирани към онлайн и печатни медии, но в този период вече има и средства насочени към телевизиите. Трети по разходи са ВМРО-БНД с 492 001 лв., като основната им част е насочена за телевизионно излъчване. На четвърто място е формацията на Цветан Цветанов – Републиканци за България, която е похарчила 409 996 лв.


.

От подписаните договори изглежда, че коалицията с втора по численост парламентарна група – БСП за България, провежда по-скромна медийна кампания. До вчера формацията е вложила едва 202 660 лв.

 

Най-много средства към 24-и март са привлекли трите водещи телевизии в страната – Нова ТВ – 677 116 лв., БТВ – 609 853 лв. и БНТ – 467 443 лв. С БНТ договори са сключили значително по-голям брой формации, обяснение за което може да се дължи и на сравнително по-ниските цени за отразяване на телевизията, които се определени с постановление на Министерски съвет. Така БНТ има договори с 13 формации, докато бТВ и Нова ТВ – с по 4. Телевизия Евроком се нарежда на четвърто място по привлечени средства – 437 611 лв.


.

 

Безвъзмезден договор за отразяване с политическа партия Атака пък е сключила партийната им телевизия Алфа. Това е и единственият договор на телевизията към 24-и март. Останалите партийни телевизии са сключили възмездни договори с политическите формации, с които са свързани, са БСТВ и БСП за България, Скат и Воля-НФСБ, ⅞ ТВ и Има такъв народ.

 

Впечатление прави, че сумата отделена от участниците в тази кампания за медийно отразяване в първите 20 дни е значително по-голяма от наблюдаваните кампании за предходни парламентарни избори. Така например за същия период през 2017 г. участниците са разходвали 2 429 846 лв (без ДДС).

 

Вероятно средствата ще продължават да нарастват, особено с оглед на ограничените възможности за провеждане на кампания на терен и наложените здравни мерки в сила до края на месеца.

 

Интерес буди и фактът, че от Воля-НФСБ поставят “своеобразен рекорд”. Дори и разточителните медийни кампании на Николай Бареков през 2014-та година вече отстъпват пред разходите направени от морската коалиция. Още повече, че до изборите остават още 10 дни, в които средствата за медии ще се увеличават.

 

Мониторингът обхваща официалните страници на 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайта и агенции.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 7| 2763 |24.03.2021 Предизборните харчове продължават . 2| 2930 |23.03.2021 Агоп Каспарян: Предизборни са заявките на управляващите, че скоро ще тръгнем към приемане на еврото . 27| 2914 |02.03.2021 Борисов с предизборния лозунг ”Работа, работа, работа” дни преди старта на кампанията . 7| 3309 |26.02.2021 Предизборни рокади: Още един депутат напуска ПГ на БСП

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ