Предизборни сметки: Над 3.5 млн. лв. отишли за медии за 20 дни
Патриотичната коалиция Воля-НФСБ продължава да е първенец по похарчени средства като сумата, която са отделили за медии, вече е 1 115 148 лв. Формацията продължава да насочва своите средства основно към големите телевизии – Нова ТВ, БТВ и БНТ. След тях по разходи за медийна кампания се нареждат ГЕРБ-СДС с 503 392 лв. От началото на кампанията те са ориентирани към онлайн и печатни медии, но в този период вече има и средства насочени към телевизиите. Трети по разходи са ВМРО-БНД с 492 001 лв., като основната им част е насочена за телевизионно излъчване. На четвърто място е формацията на Цветан Цветанов – Републиканци за България, която е похарчила 409 996 лв.
От подписаните договори изглежда, че коалицията с втора по численост парламентарна група – БСП за България, провежда по-скромна медийна кампания. До вчера формацията е вложила едва 202 660 лв.
Най-много средства към 24-и март са привлекли трите водещи телевизии в страната – Нова ТВ – 677 116 лв., БТВ – 609 853 лв. и БНТ – 467 443 лв. С БНТ договори са сключили значително по-голям брой формации, обяснение за което може да се дължи и на сравнително по-ниските цени за отразяване на телевизията, които се определени с постановление на Министерски съвет. Така БНТ има договори с 13 формации, докато бТВ и Нова ТВ – с по 4. Телевизия Евроком се нарежда на четвърто място по привлечени средства – 437 611 лв.
Безвъзмезден договор за отразяване с политическа партия Атака пък е сключила партийната им телевизия Алфа. Това е и единственият договор на телевизията към 24-и март. Останалите партийни телевизии са сключили възмездни договори с политическите формации, с които са свързани, са БСТВ и БСП за България, Скат и Воля-НФСБ, ⅞ ТВ и Има такъв народ.
Впечатление прави, че сумата отделена от участниците в тази кампания за медийно отразяване в първите 20 дни е значително по-голяма от наблюдаваните кампании за предходни парламентарни избори. Така например за същия период през 2017 г. участниците са разходвали 2 429 846 лв (без ДДС).
Вероятно средствата ще продължават да нарастват, особено с оглед на ограничените възможности за провеждане на кампания на терен и наложените здравни мерки в сила до края на месеца.
Интерес буди и фактът, че от Воля-НФСБ поставят “своеобразен рекорд”. Дори и разточителните медийни кампании на Николай Бареков през 2014-та година вече отстъпват пред разходите направени от морската коалиция. Още повече, че до изборите остават още 10 дни, в които средствата за медии ще се увеличават.
Мониторингът обхваща официалните страници на 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайта и агенции.
Моля, подкрепете ни.