При изгубена или изтекла лична карта ще се гласува с удостоверение
На гражданите, които са подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването ѝ или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност.
При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 9 юли ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.
За да бъде издадено удостоверение е необходимо лично да се подаде искане в СДВР, ОДМВР и РУ при СДВР/ОДМВР за дните от 6 юли до 10 юли, в часовете от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 11 юли от 08.30 ч. до 19.00 ч.
В случай че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът на 10 юли (събота) и на 11 юли (неделя). Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на сайтовете на СДВР и ОДМВР.
Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.
Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация и ще важат само за изборния ден, което трябва да послужи пред Секционната избирателна комисия, уточняват от МВР.
Моля, подкрепете ни.