Реклама / Ads
2| 4676 |11.02.2019 НОВИНИ

Спаси София: Практика е шофьорите в градския транспорт да работят в нарушение на трудовия кодекс

.
За по-малко от 2 месеца се случиха 4 тежък инцидента с ранени и материални щети, причинени от автобуси на градския транспорт в София. Източник: Facebook/ Спаси София
Днес подадохме сигнали до Инспекция по труда и до омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда.
 

Всички доказателства, с които разполагаме, са приложени към сигналите, но с цел да защитим нашите източници, няма как да ги публикуваме тук.

 

Оказва се, че казусът с катастрофиралия на 8-ми февруари шофьор, който беше почивал едва 3 дни от общо 39, не е изключение, а редовна практика. Многократно се надвишават дефинираните в Кодекса на труда пределни граници за полагане на седмичен, месечен и годишен извънреден труд. Не са рядкост водачи с между 350 и 500 часа годишно, при допустими 150.


Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт. Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно е крайно безотговорно. Затова и настояваме Йорданка Фандъкова незабавно да поиска оставките на директорите на Столичен автотранспорт - Слав Монов и Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев. Дългогодишни директори, при чието управление, организацията и условията за труд в градския транспорт продължават да се влошават. Няма как да очакваме от хора, които в продължение на години си затварят очите и активно участват в хаоса в депа и гаражи, изведнъж да започнат да спазват законите и правилата.

 

В неделния ден, от БСП също коментираха темата, но тази пост-фактум загриженост и активност издава или популизъм, или съучастие. При толкова общински съветници, нима досега никой от тях не е влизал в гараж “Земляне” или депо "Красна поляна", та се активираха след поста ни във Фейсбук?

 

Очакваме компетентните органи да извършат незабавна проверка и да оповестят резултатите от нея. Хората, отговорни за нашата ежедневна мобилност заслужават много повече от условията, в които са принудени да работят сега. Призоваваме и председателката на транспортните синдикати Екатерина Йорданова да си подаде оставката, не само защото като председател на комисията по транспорт в СОС е в конфликт на интереси, но и защото ръководените от нея синдикати очевидно не могат да защитят правата на работещите в транспорта.

#СпасиСофия #ОСТАВКА #Експлоатация

 

Спаси София, Фейсбук




Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 4915 |06.02.2019 Медици спасиха 13-годишно мъртво пияно момче . 3| 4672 |06.02.2019 Спаси София: Велоалеите в града се разпадат . 3| 7907 |05.02.2019 Само във Фрог: Спецсъдът и прокуратурата спасиха любимеца на обвинението Бисер Лазов от дело за клевета . 2| 4839 |31.01.2019 Спаси София: Фандъкова не разбра, че бюджетът е за изпълнение на политики

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads