Стачка на работниците в заводите на "Боинг" в САЩ спира производството на 737 MAX
Въпросът идва в момент, когато "Боинг" вече е изправен пред сериозни проблеми с производствени забавяния и значителен дълг, съобщава "Ройтерс". Това е първата стачка от 2008 г. насам и идва, докато американски регулатори и клиенти следят отблизо компанията, след като панел на вратата на модел 737 MAX се откъсна във въздуха през януари.
С нарастващите предизвикателства, акциите на "Боинг" се понижиха с 4,6% в предпазарната търговия в петък, като те вече са загубили близо 38% от стойността си за годината. Новоназначеният главен изпълнителен директор, Кели Ортберг, който пое поста преди няколко седмици, предложи увеличение на заплатите с 25% за четири години – далеч под исканите от работниците 40%.
Около 30 000 членове на Международната асоциация на механиците и аерокосмическите работници (IAM), които работят в Сиатъл и Портланд, гласуваха с огромно мнозинство да отхвърлят договора (94,6%) и да подкрепят стачката (96%). Според Джон Холдън, водещ преговорите за синдиката, стачката е за "уважение" и "борба за бъдещето".
Ако стачката продължи дълго, това може да влоши финансовото състояние на "Боинг", чийто дълг вече възлиза на 60 милиарда долара. Компанията изрази готовност да продължи преговорите и заяви, че предложената сделка включва бонус за подписване и обещание за изграждане на следващия търговски самолет в района на Сиатъл.
Данни от Melius Research показват, че заплатите в авиационната и отбранителната индустрия са нараснали с 12% между 2018 и 2023 г., но при "Боинг" те са спаднали с 6%. Въпреки препоръката на ръководството на синдиката за приемане на договора, много работници са възмутени от липсата на годишни бонуси.
Ако стачката се проточи, това ще засегне авиокомпаниите, които зависят от доставките на самолети. Изпълнителният директор на Air India заяви, че доставките на 737 MAX вече са забавени преди стачката, а авиокомпании като Cathay Pacific и flydubai поддържат контакт с "Боинг" за графика на доставките.
Анализатори изчисляват, че 50-дневна стачка може да струва на "Боинг" между 3 и 3,5 милиарда долара загуби в паричния поток.
4o
Моля, подкрепете ни.