Станишев е най-често споменаваният евродепутат

„Станишев сам по себе си е новина, особено като реши да продължи работата си в ЕП", отбеляза Николета Даскалова от фондация „Медийна демокрация".
На второ място след Станишев най-споменаваният евродепутат е Николай Бареков. Интересното при него е, че той самият говори много повече за себе си, отколкото другите говорят за него. Номер 3 е запазено за Томислав Дончев, чието име е фаворит по темата за европейските пари за България.
Евродепутатите от ДПС Илхан Кючюк и Неджми Али са най-рядко споменаваните наши евродепутати.
Даскалова обясни, че проучването се е концентрирало върху новините и материалите на различни онлайн медии, електронни медии и пресата по отношение на отразяването им на работата на ЕП и на евродепутатите.
Българите са едни от най-информираните в ЕС по отношение на работата на Европейския парламент. От друга страна имат най-малко желание да гласуват.
.
Важна подробност е, че медийните кампании у нас по отношение на случващото се в Европа са добри, но те сами по себе си не могат да мотивират българите да упражнят правото си на глас за избор на евродепутати.
У нас все още се запазва тенденцията на недоверие в европейската политика, което е два пъти по-високо от това усещане в другите европейски държави.
Българските граждани обаче могат да бъдат похвалени и за това, че все повече запомнят медийните послания.
Анкетата предвидливо е била разделена на две, като проследява първата половина на годината - преди евроизборите, и останалите 6 месеца на новия Европейския парламент и новата Европейска комисия.
Разделението показва, че през втората половина на 2014 в българските медии има три пъти по-малко информация за европейската политика. „Това е нормално след информационния бум преди евроизборите", изтъкна Даскалова.
Разлика има и в отразяването в различните медии, като работата на новия ЕП е по-внимателно разглеждана от вестниците, докато в предизборната кампания пренасищане с информация има в онлайн медиите.
Като политическа европейска партия в родните медии най-често се появява информация за Европейската народна партия (ЕНП), следвана от Партията на европейските социалисти (ПЕС).
Еврокомисарят на страната ни Кристалина Георгиева също намира добро място в българските медии особено около повторния си избор за еврокомисар.
Преди евроизборите името на Мартин Шулц се среща най-често в българските медии, което обаче се променя след изборите, като мястото му е заето от Жан Клод Юнкер.
Най-често темите от европейската политика у нас са изборите за Европейски парламент, съставът на новата ЕК, самата вътрешно политическа ситуация в България и сложните взаимоотношения между Европа и Русия във връзка със ситуацията в Украйна.
Моля, подкрепете ни.





