Реклама / Ads
3| 4075 |23.12.2014 НОВИНИ

Станишев е най-често споменаваният евродепутат

.
Сергей Станишев
Сергей Станишев е най-често споменаваният наш евродепутат в българските медии. До този извод са стигнали от фондация „Медийна демокрация", които и тази година са обърнали поглед към отразяването на действията на ЕП в родните медии.
 

„Станишев сам по себе си е новина, особено като реши да продължи работата си в ЕП", отбеляза Николета Даскалова от фондация „Медийна демокрация".

 

На второ място след Станишев най-споменаваният евродепутат е Николай Бареков. Интересното при него е, че той самият говори много повече за себе си, отколкото другите говорят за него. Номер 3 е запазено за Томислав Дончев, чието име е фаворит по темата за европейските пари за България.

Евродепутатите от ДПС Илхан Кючюк и Неджми Али са най-рядко споменаваните наши евродепутати.

 

Даскалова обясни, че проучването се е концентрирало върху новините и материалите на различни онлайн медии, електронни медии и пресата по отношение на отразяването им на работата на ЕП и на евродепутатите.

 

Българите са едни от най-информираните в ЕС по отношение на работата на Европейския парламент. От друга страна имат най-малко желание да гласуват.

.

 

Важна подробност е, че медийните кампании у нас по отношение на случващото се в Европа са добри, но те сами по себе си не могат да мотивират българите да упражнят правото си на глас за избор на евродепутати.

 

У нас все още се запазва тенденцията на недоверие в европейската политика, което е два пъти по-високо от това усещане в другите европейски държави.

Българските граждани обаче могат да бъдат похвалени и за това, че все повече запомнят медийните послания.

 

 

Анкетата предвидливо е била разделена на две, като проследява първата половина на годината - преди евроизборите, и останалите 6 месеца на новия Европейския парламент и новата Европейска комисия.

Разделението показва, че през втората половина на 2014 в българските медии има три пъти по-малко информация за европейската политика. „Това е нормално след информационния бум преди евроизборите", изтъкна Даскалова.

 

Разлика има и в отразяването в различните медии, като работата на новия ЕП е по-внимателно разглеждана от вестниците, докато в предизборната кампания пренасищане с информация има в онлайн медиите.

 

Като политическа европейска партия в родните медии най-често се появява информация за Европейската народна партия (ЕНП), следвана от Партията на европейските социалисти (ПЕС).

 

Еврокомисарят на страната ни Кристалина Георгиева също намира добро място в българските медии особено около повторния си избор за еврокомисар.

 

Преди евроизборите името на Мартин Шулц се среща най-често в българските медии, което обаче се променя след изборите, като мястото му е заето от Жан Клод Юнкер.

 

Най-често темите от европейската политика у нас са изборите за Европейски парламент, съставът на новата ЕК, самата вътрешно политическа ситуация в България и сложните взаимоотношения между Европа и Русия във връзка със ситуацията в Украйна.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 19| 5054 |20.12.2014 Станишев: ДПС свалиха кабинета „Орешарски” в сделка с ГЕРБ . 5| 4114 |18.12.2014 Станишев инициира среща на президентите и премиерите на ПЕС . 22| 4749 |16.12.2014 Станишев: Да се приключва вече с имунитета ми . 12| 4827 |12.12.2014 Станишев: Да се задвижат всички политически механизми, за да влезем в Шенген

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads