Страхил Делийски: Радев артикулира позиция на немалка част от обществото
"Маркетингът продава, но ако има какво да продадеш. Ако стоката ти не става, както и да го разкажеш и облечеш, няма кой да го купи. Това е ключовият проблем - липсата на политическо въображение, липсата на политическо разбиране, на мисленето в категорията на политическото.
Това са ключовите липси в поредна кампания. Тази кампания не се различава от последните 3-4 особено. Когато правите едно и също нещо, няма как да очаквате различен резултат", обясни той пред БНР.
Тежката артилетия с кожените тужурки и моторите мина, подчерта Делийски и добави очакванията си:
"Вероятно партиите си дават сметка, че това е максимумът, който могат да извадят. Не очаквам нещо от страна на самите щабове като официална кампания, но не е невъзможно да се предизвика някакво събитие - нещо, което да окаже влияние, според тези, които го правят. В тази ситуация каквото и да се случи, не мисля, че ще промени радикално курса на кампанията".
Според него социологическите проучвания са изключително притеснителни:
"Става въпрос за доста мижав интерес към подобен тип съревнование. Това не е добре. Умората сигурно си казва думата, сигурно си казва думата и високата цена на кампаниите и склонността на някои инвеститори да се въздържат от инвестиции този път. Основната причина е в невъзможността на политическите елити да аргументират смисъла от своето съществуване".
Имаме 2 основни офери, около които са групирани около 600 хил. избиратели една седмица преди изборите, коментира политологът.
"Това са по 10% от всички избиратели - това е изключително ниска политическа тежест, за да произведеш каквото и да било легитимно политическо решение. Вместо тези блокове от партии и коалиции да се опитат да разкажат смисъла за своето съществуване на онези 3-4 млн., които отказват да гласуват, те за пореден път предпочетоха да си гарантират агитките, които развяват знамена и се мразят една друга. Ще се чудим защо е толкова ниска активността - защото нямаше усилия към по-съществен разговор, който да касае не само агитките, а и останалата част от обществото".
"Трябва да си дадем ясна сметка и тези, които искат нашите гласове, да си дадат сметка, че мотивационният потенциал на целия този разговор за това кой какво е откраднал, кой колко е по-красив, е толкова - 2,5 млн. гласоподаватели. Задълбочава се тенденцията за силни антиелитни настроения. 2 блока от традиционния системен елит и 1 на терена на антисистемните настроения - така за пореден път", отбеляза Страхил Делийски.
По думите му обаче кампаниите, освен маркетинг, са и време, в което в най-голям смисъл трябва да се изпълни необходимостта от задълбочен разговор между граждани и политици. А това не се случва. Политическата комуникация липсва за сметка на повече маркетинг и за сметка на повече битово-всекидневни обвинения, изтъкна той.
Относно позицията на президента за оръжието за Украйна Делийски изказа мнение, че Румен Радев артикулира позиция на немалка част от обществото. Той е в изключително трудна ситуация като институция, смята той. Според него темата за оръжията за Украйна силно е поляризирала мненията у нас.
"Не успяхме в рамките на една година да изградим разумен и смислен разговор за войната, отвъд начина, по който тя се продава, и това пречи и да се формулират смислени политически послания в тази посока", категоричен бе политологът.
Моля, подкрепете ни.